KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Cyclicals

Polish translation: akcje spółek z sektorów o charakterystyce cyklicznej/o cyklicznej charakterystyce działalności


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cyclicals
Polish translation:akcje spółek z sektorów o charakterystyce cyklicznej/o cyklicznej charakterystyce działalności
Entered by: Rafal Korycinski

17:16 Mar 6, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Fundusze inwestycyjne
English term or phrase: Cyclicals
Equity markets in the Eurozone were up by close to 5.00% in the six months to end September in Euro terms. They were nevertheless flat for the majority of the period as they suffered from the US credit/liquidity crisis which took place during summer and ended with the US Federal Reserve cutting short term interest rates by 0.5% in September.

***Cyclicals*** and utilities outperformed whereas financial and consumer stocks lagged. During the semester, the fund outperformed with stock selection adding to the relative performance of the fund.
Rafal Korycinski
Poland
akcje spółek z sektorów o charakterystyce cyklicznej/o cyklicznej charakterystyce działalności
Explanation:
na to wychodzi
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4akcje spółek z sektorów o charakterystyce cyklicznej/o cyklicznej charakterystyce działalności
Adam Lankamer
4spółki cyklicznePolangmar
3odp poniżej
inmb


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cyclicals
akcje spółek z sektorów o charakterystyce cyklicznej/o cyklicznej charakterystyce działalności


Explanation:
na to wychodzi

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
Dziękuję!

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cyclicals
odp poniżej


Explanation:
"Spółki, których kurs podlega (silnym) wahaniom w zależności od cyklu gospodarczego"

a w tym wypadku "akcje spółek, których .." itd.

Na podstawie podanego linku.


    Reference: http://www.themoneyblogs.com/mymarkettime/my.blog/cyclicals-...
inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 346

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cyclicals
spółki cykliczne


Explanation:
Oczywiście, że można krócej - inni zapewne też mieli kłopoty z długością frazy i ją sobie skrócili.:) Sporo wystąpień w Google.

http://tinyurl.com/2496yy
http://tinyurl.com/2a26t6
http://tinyurl.com/22vdng
http://tinyurl.com/2d5avq

Spółka spółce nierówna
(...)
Cykliczne. To przedsiębiorstwa, których wyniki finansowe zmieniają się zgodnie z określonymi, powtarzającymi się wzorami.
http://tinyurl.com/ywznmn

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-03-07 00:20:57 GMT)
--------------------------------------------------

Lub, w zależności od przyjętej konwencji tłumaczenia:
akcje spółek cyklicznych

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2532