KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Intermediate Bank Account

Polish translation: konto przejściowe


19:21 Mar 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Intermediate Bank Account
Nazwa pochodzi z instrukcji oprogramowania SAP, a dokładniej. w rozdziale dotyczącym zarządzania depozytami czekowymi. Fraza znajduje się w zdaniu:

You need to keep up-to-date the bank account, the Intermediate Bank Account (IBA) and the customer account.

Macie Państwo jakieś pomysły?
Janusz Kaminski
Latvia
Polish translation:konto przejściowe
Explanation:
To oczywiście konto przejściowe, czyli konto, które funkcjonuje jako konto pośrednie w dokonywaniu transakcji.
Selected response from:

Piotr Andrzejczak
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1konto przejściowe
Piotr Andrzejczak
3 +1konto banku pośredniczącego
Iwona Palka
4rachunek przejściowy
EnglishDirect
3 -2konto bankowe kredytu średnioterminowegoRoman Kozierkiewicz


Discussion entries: 9





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
intermediate bank account
konto banku pośredniczącego


Explanation:
np. routing bank account

Iwona Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Andrzejczak: Wydaje mi się, że raczej niemożliwa jest samodzielna aktualizacja rachunku banku korespondenta ;)
3 mins
  -> nie chodzi mi o samodzielną aktualizację - chodzi o SAP account handlera, który ma mieć baczenie na aktualne numery kont bankowych i manualnie je aktualizować.

neutral  Polangmar: W podanym kontekście nieprawdopodobne.
7 hrs
  -> pls see the additional explanation. Nie chodzi o kontekst, chodzi o znajomość programu SAP.

agree  Andrew Stanleyson: lub w banku pośedniczącym
1 day11 hrs
  -> Thx.

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
intermediate bank account
konto przejściowe


Explanation:
To oczywiście konto przejściowe, czyli konto, które funkcjonuje jako konto pośrednie w dokonywaniu transakcji.

Piotr Andrzejczak
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
7 hrs

neutral  Iwona Palka: Jest to zbyt ogólna charakterystyka||rzut oka na okno w SAPie powinien wystarczyć.
16 hrs
  -> Bo też kontekst ogólny. Z dużej odległości trudno trafić ;)

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intermediate bank account
rachunek przejściowy


Explanation:
to jest to samo co interim bank account

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 26

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
intermediate bank account
konto bankowe kredytu średnioterminowego


Explanation:
Propozycja - intermediate - poza określeniem "przejściowy" oznacza również "średnioterminowy" np. intermediate loan - to nie pożyczka przejściowa lecz średnioterminowa.

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Andrzejczak: Ale to są przecież depozyty czekowe -- nie ma tu miejsca na "kredyty średnioterminowe".
2 hrs
  -> Zgoda

disagree  Polangmar: Jako znany (głównie z różnych wypowiedzi autora propozycji - odsyłacze na życzenie) niespecjalista od ekonomiii nie będę komentował, lecz przychylę się do opinii poprzednika. || Zasugerowałem się tą "przychylnością": http://je.pl/xp91 .;))
6 hrs
  -> Wystarczyła uwaga Andrzeja, więc po co jeszsze się "przychylać?