KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

front-end

Polish translation: opłata dystrybucyjna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:front-end sales load
Polish translation:opłata dystrybucyjna
Entered by: Rafal Korycinski

19:18 Mar 16, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Fundusz inwestycyjny
English term or phrase: front-end
Komentarz do tabeli pokazującej stopę zwrotu funduszu:

Total returns represent the cumulative change in net asset value over the specified time period, including reinvestment of dividends, and do not reflect the effect of any sales charges. The Fund charges a maximum ***front-end*** sales load of up to 5% on Class A shares.

Przy kredytach jest to opłata za rozpatrzenie wniosku, ale tutaj? Przecież dyspozycja umorzenia tytułów uczestnictwa nie może być załatwiona odmownie. Mnie to wygląda na zwykłą prowizję, ale może ktoś mądrzejszy mi coś podpowie...
Rafal Korycinski
Poland
opłata za dystrybucję
Explanation:
Zwana również sales charge on purchases. To opłata manipulacyjna od wpłat na dany fundusz, najczęściej pobierana z góry (w momencie inwestowania środków w funduszu). Wysokość zależy od kanału dystrybucji.
Źródło: Fundusze Inwestycyjne (aut. Katarzyna Gabryelczyk)
Selected response from:

Michał Szcześniewski
Poland
Grading comment
Jednak w takiej formie, np. za http://www.bankier.pl/slownik/fundusze/1,oplata_dystrybucyjna.html
Bardzo dziękuję za naprowadzającą sugestię.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4opłata za dystrybucję
Michał Szcześniewski
3opłata pobierana przy zakupie udziałówRoman Kozierkiewicz
3Prowizja przygotowawcza / manipulacyjnaBeata_K


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Prowizja przygotowawcza / manipulacyjna


Explanation:
Albo opisowo - prowizja/opłata manipulacyjna. Choć manipulacyjna to raczej service charge ...

Beata_K
Specializes in field
Native speaker of: Native in ProvencalOld(to1500)ProvencalOld(to1500)
PRO pts in category: 81

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opłata za dystrybucję


Explanation:
Zwana również sales charge on purchases. To opłata manipulacyjna od wpłat na dany fundusz, najczęściej pobierana z góry (w momencie inwestowania środków w funduszu). Wysokość zależy od kanału dystrybucji.
Źródło: Fundusze Inwestycyjne (aut. Katarzyna Gabryelczyk)

Michał Szcześniewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Jednak w takiej formie, np. za http://www.bankier.pl/slownik/fundusze/1,oplata_dystrybucyjna.html
Bardzo dziękuję za naprowadzającą sugestię.
Notes to answerer
Asker: Nie wiem, czemu się zafiksowałem na opłacie pobieranej w momencie sprzedaży. Niby szerszy kontekst to sugeruje, ale nie jest to jasno powiedziane. Myślę, że to jest właściwa odpowiedź, ale zaczekam przepisowe 24 godziny przed zamknięciem. Dziękuję.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opłata pobierana przy zakupie udziałów


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-03-17 03:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

lub sprzedaży udziałów

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Pobierana przy sprzedaży, nie zakupie (przy zakupie jest to opłata uiszczana).
18 hrs