KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

interchange fee

Polish translation: opłata interchange


13:41 Apr 29, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Finance (general) / karty platnicze
English term or phrase: interchange fee
Z przemowienia na konferencji ECB:
Interchange fees, which are determined by the card schemes, should be used exclusively as a means of distributing he costs of the system between merchants and cardholders. They should have no impact on banks' profitability. in pracitice, the banks have never been able to convince regulators that the interchange fees charged to merchants are entirely for the benefit of the cardholders.
Interchange fees are justified by the need to provide an incentive for cardholders to use cards instead of other payments, particularly cash. But they may also provide an incentive for cardholders to use cards with the highest interchange fee, despite the fact that the cards in question may not be the most socially useful.
MMcHugh
Polish translation:opłata interchange
Explanation:
http://tinyurl.com/5k8fdj
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2opłata interchange
Adam Lankamer
4prowizja/opłata od transakcji bezgotówkowej, prowizja/opłata od transakcji dokonanej kartą płatnicząPolangmar
4opłata za korzystanie z różnych systemów kart płatniczychRoman Kozierkiewicz


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
opłata interchange


Explanation:
http://tinyurl.com/5k8fdj

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Mroz: Tak ten termin stosuje Visa i Mastercard, bez tłumaczenia.
1 day35 mins

agree  Anna Dzidowska
2 days4 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opłata za korzystanie z różnych systemów kart płatniczych


Explanation:
W ramach współpracy między emitentami np. MasterCard i Visa - w skrócie jest stosowany termin angielski tak jak sugeruje Adam.

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Opłata za korzystanie jest zwykle opłatą ryczałtową. I niekoniecznie różnych - nie chodzi tu wcale o współpracę między emitentami. || Moje uwagi są czysto merytoryczne - a blokada była niekorzystna przede wszystkim dla pytających.
20 hrs
  -> Czy mogę prosić o powstrzymywanie się od komentarzy - widzę, że okres blokowania nie wystarczył na przemyślenie sposobu reagowania na odpowiedzi - czy mam prosić o ponowną blokadę?

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prowizja/opłata od transakcji bezgotówkowej, prowizja/opłata od transakcji dokonanej kartą płatniczą


Explanation:
Lub dłużej:
opłata/prowizja pobierana od sprzedawcy przy transakcji kartą płatniczą

Co to jest opłata interchange?
Interchange fee to prowizja od każdej transakcji bezgotówkowej. Chociaż UOKiK wskazywał na banki, jako głównych jej beneficjentów, to warto przypomnieć, że tą opłatą dzieli się wiele stron. Po pierwsze jest to główne źródło dochodów centrum rozliczeniowego, czyli firmy, która dostarcza do sklepu terminal płatniczy. Bez niego nie da się zaś dokonać transakcji. Takie firmy jak Polcard czy eService muszą cały czas czuwać nad działaniem i bezpieczeństwem blisko 200 tysięcy urządzeń akceptujących karty płatnicze umieszczonych w punktach handlowych w całej Polsce. Można sobie wyobrazić, jak trudno zapanować nad tego rodzaju infrastrukturą. A przecież każdy taki terminal to osobna umowa i szkolenia pracowników. Firmy odpowiadają też za bezpieczeństwo, modernizację, prawidłowy proces rozliczenia każdej transakcji. Na samym końcu – przekazują pieniądze do sklepu.
http://tinyurl.com/4kx28e

Od kwietnia handlowcy zapłacą więcej za obsługę kart płatniczych. Gigant rozdaje karty po swojemu i zmienia zasady naliczania opłat. Jak w akcyzie tytoniowej, będzie część procentowa i kwotowa.
MasterCard wprowadza nowe zasady gry na rynku kart płatniczych. Od kwietnia zmieni sposób naliczania opłaty interchange, czyli prowizji, jaką handlowcy płacą od transakcji bezgotówkowych. Teraz liczona jest ona jako procent od każdej płatności i zależy od wielu czynników, m.in. rodzaju karty, jaką klient reguluje rachunek. Dolna granica interchange fee wynosi 1,2-2 proc.
http://tinyurl.com/5yxquz

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2532