KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

credit crunch

Polish translation: kryzys kredytowy/ograniczenie dostępności kredytu/bardziej rygorystyczne warunki kredytowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:credit crunch
Polish translation:kryzys kredytowy/ograniczenie dostępności kredytu/bardziej rygorystyczne warunki kredytowania
Entered by: Adam Lankamer

08:44 Jul 4, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: credit crunch
Who will give us 20 million,
and a credit crunch?
Credit crunch= a situation in which the amount of available credit in an economy is restricted and so slows down economic activity
a po polsku?
Dorota Nowakówna
Poland
kryzys kredytowy/ograniczenie dostępności kredytu/bardziej rygorystyczne warunki kredytowania
Explanation:
w zależności od całości tekstu
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kryzys kredytowy/ograniczenie dostępności kredytu/bardziej rygorystyczne warunki kredytowania
Adam Lankamer
4 +1ograniczenia kredytowe
Edyta Sawin
4 +1tzw. ciasnota kredytowa
Jarosław Napierała


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kryzys kredytowy/ograniczenie dostępności kredytu/bardziej rygorystyczne warunki kredytowania


Explanation:
w zależności od całości tekstu

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: ograniczenie dostępności kredytu to dobry wytrych
4 mins

agree  Grzegorz Mysiński
42 mins

agree  paulina_d.: Od jakiegoś już czasu nurtowało mnie, czy jest już na to jakiś pojedynczy ekwiwalent. Wygląda na to, że jeszcze nie. Prasa jeszcze chyba mówi o "skurczeniu się rynku kredytowego"?
14 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tzw. ciasnota kredytowa


Explanation:
trudności w uzyskaniu kredytu w warunkach wysokich stóp procentowych - za słownikiem p. Kozierkiewicza :)

Jarosław Napierała
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz: To jest dość popularny żargon stosowany w kołach bankowych - oznacza również to co proponuje Adam
1 hr
  -> dziękuję :) ! zgodził się Pan z samym sobą, co jest w dzisiejszych czasach cechą coraz rzadziej obserwowaną ;)

neutral  paulina_d.: nawet jeśli żargon, to brzmi nieładnie i chyba w prasie i oficjalnym języku się nie stosuje?
14 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ograniczenia kredytowe


Explanation:
ograniczenia na rynku kredytowym
obostrzenia w udzielaniu kredytow
restrykcje
http://www.lokomotywa.pl/banki/pr-globalizacja.pdf

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Darek Koter
2 days21 hrs