KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

currency invoicing

Polish translation: wystawianie faktur w walutach obcych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:currency invoicing
Polish translation:wystawianie faktur w walutach obcych
Entered by: whole grain

09:21 Jan 30, 2009
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: currency invoicing
Relationship between currency invoicing and exchange rate pass-through - tematyka aktualnych badań Europejskiego Banku Centralnego. Tekst napisany przez tę właśnie instytucję.
whole grain
wystawianie faktur w walutach obcych
Explanation:
Opisowo: zależność pomiędzy wyborem walut, w podawane są kwoty na fakturach w międzynardowym obrocie handlowym, a wpływem kursów wymiany na ostateczne ceny. Tyle po krótkiej analizie źródeł w linkach.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2009-01-30 09:40:25 GMT)
--------------------------------------------------

funkcjonuje też termin "faktura walutowa": http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=faktura walutow...
Selected response from:

Wojciech Sztukowski
Poland
Grading comment
dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3wystawianie faktur w walutach obcych
Wojciech Sztukowski
4fakturowanie dewizoweNatalia Kaluza
4fakturowanie w walucie obcejRoman Kozierkiewicz


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
wystawianie faktur w walutach obcych


Explanation:
Opisowo: zależność pomiędzy wyborem walut, w podawane są kwoty na fakturach w międzynardowym obrocie handlowym, a wpływem kursów wymiany na ostateczne ceny. Tyle po krótkiej analizie źródeł w linkach.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2009-01-30 09:40:25 GMT)
--------------------------------------------------

funkcjonuje też termin "faktura walutowa": http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=faktura walutow...


    Reference: http://www.ecb.int/pub/pdf/scpwps/ecbwp739.pdf
    Reference: http://www.econ.princeton.edu/seminars/MACRO/Macro%20Fall%20...
Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 748
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
dziękuję :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Szyszlowska
38 mins

agree  GingerR
1 hr

agree  Polangmar: Waham się: może jednak "fakturowanie w walucie obcej"?:-)
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fakturowanie w walucie obcej


Explanation:
Inna wersja odpowiedzi Wojtka

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fakturowanie dewizowe


Explanation:
lub wystawianie faktur dewizowych

Natalia Kaluza
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8