KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

bankers draft emanated from a bank account

Polish translation: czek bankierski pokryty z rachunku bankowego


22:37 Feb 1, 2009
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: bankers draft emanated from a bank account
X tried to open a bank account using a bank's draft from another bank and adding a substantial amount in cash. He claimed that the bankers draft emanated from a bank account that had been closed.

W tekście bank's draft i bankers draft są stosowane wymiennie
anula 78
Polish translation:czek bankierski pokryty z rachunku bankowego
Explanation:
Ze strony http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-wyslac-lub-otrzymac-pien... :

"Jeśli sami planujemy za granicą zapłacić czekiem, odpowiedni do tego może być czek bankierski. Aby otrzymać czek bankierski w
ING Banku Śląskim SA klient składa w placówce dyspozycję wystawienia czeku bankierskiego, bank obciąża rachunek klienta kwotą czeku (lub klient wpłaca gotówkę do kasy banku) i wystawia czek bankierski, który jest wręczany klientowi w celu dalszego przekazania, jako zapłata za towar lub usługę, beneficjentowi widniejącemu na czeku."

W tym przypadku rachunek klienta został zamknięty przed zrealizowaniem czeku bankierskiego, a klient chciał założyć nowy rachunek, wpłacając na niego środki uzyskane z realizacji takiego czeku bankierskiego oraz trochę gotówki z lewego źródła. Tak bym to rozumiał (informacje dodatkowe ze źródła, które pojawia się w Google po wpisaniu fragmentu będącego przedmiotem pytania).
Selected response from:

Wojciech Sztukowski
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1czek bankierski pokryty z rachunku bankowego
Wojciech Sztukowski
3czek bankierski wystawiony na podstawie rachunku bankowegoRoman Kozierkiewicz


Discussion entries: 9





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
czek bankierski pokryty z rachunku bankowego


Explanation:
Ze strony http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-wyslac-lub-otrzymac-pien... :

"Jeśli sami planujemy za granicą zapłacić czekiem, odpowiedni do tego może być czek bankierski. Aby otrzymać czek bankierski w
ING Banku Śląskim SA klient składa w placówce dyspozycję wystawienia czeku bankierskiego, bank obciąża rachunek klienta kwotą czeku (lub klient wpłaca gotówkę do kasy banku) i wystawia czek bankierski, który jest wręczany klientowi w celu dalszego przekazania, jako zapłata za towar lub usługę, beneficjentowi widniejącemu na czeku."

W tym przypadku rachunek klienta został zamknięty przed zrealizowaniem czeku bankierskiego, a klient chciał założyć nowy rachunek, wpłacając na niego środki uzyskane z realizacji takiego czeku bankierskiego oraz trochę gotówki z lewego źródła. Tak bym to rozumiał (informacje dodatkowe ze źródła, które pojawia się w Google po wpisaniu fragmentu będącego przedmiotem pytania).

Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 748
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Zgoda co do tłumaczenia pierwszego terminu - drugi trzeba przetłumaczyć inaczej.
21 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
czek bankierski wystawiony na podstawie rachunku bankowego


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622