ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Integrated Card Verification Value

Polish translation: Kod zabezpieczający zapisany na mikroprocesorze karty

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Integrated Card Verification Value
Polish translation:Kod zabezpieczający zapisany na mikroprocesorze karty
Entered by: Karolina Taflaj

20:50 Jun 1, 2011
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Integrated Card Verification Value
To date, the PCI DSS has been an essential tool in improving the security and protection of cardholder data in general terms, and specifically, the residual exposure to EMV transactions prior to the iCVV (Integrated Card Verification Value) mandate being fully effective.

Fragment programu innowacji technologicznych.
Karolina Taflaj
United Kingdom
Kod zabezpieczający zapisany na mikroprocesorze karty
Explanation:
:)

Na rynku funkcjonują karty MIKROPROCESOROWE i tego się trzymajmy. CVV, czy CVC też są kodami zabezpieczającymi (do weryfikacji karty) i stosowanymi w przypadku kart z "układem scalonym", ale w żadne sposób nie są z tym elementem zintegrowane, bo nie taka ich rola. Standard iCVV ma zabezpieczać kartę przed skimmingiem, bo w tym zakresie karty z paskiem magnetycznym są ułomne.
Selected response from:

Arkadiusz Jasinski
Poland
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kod zabezpieczający zapisany na mikroprocesorze karty
Arkadiusz Jasinski
4 -1kod weryfikacji karty z układem scalonym
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 8





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
integrated card verification value
kod weryfikacji karty z układem scalonym


Explanation:
Tytaj pełne objaśnienie terminu angielskiego:
"iCVV – Card Verification Value for Integrated Circuit Cards
An alternate Card Verification Value defined for storage on a Visa EMV chip card, and uses “999” instead of the service code encoded on the magnetic stripe image of the chip for the iCVV calculation. iCVV enables issuers to identify fraudulent use of chip data in magnetic-stripe read transaction processing."
http://www.visa-asia.com/ap/center/merchants/productstech/in...
A tutaj po polsku:
" Ten ostatni scenariusz da się zrealizować jedynie w przypadku kart, które nie są chronione tak zwanym kodem iCVV, czyli zabezpieczeniem sygnalizującym wydawcy karty próbę nielegalnego użycia paska magnetycznego."
http://tinyurl.com/3w38wdj
"Rozwiązanie to, wykorzystujące dodatkowy chip na karcie, umożliwia wykrywanie nielegalnie sklonowanych danych na paskach magnetycznych. "
http://tinyurl.com/3t7vv9x
Można dać ew. pełne objaśnienie, np.:
'kod iCVV: zabezpieczenie sygnalizujące wydawcy karty próbę nielegalnego użycia paska magnetycznego'.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 294

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Arkadiusz Jasinski: Wszystkie karty mikroprocesorowe są z układem scalonym (bo to jest właśnie prosty układ scalony). Kod CVV też jest kodem weryfikacji karty z układem scalonym (układ jest na karcie, ale kod ten nie ma nic z nim wspólnego)
1 hr
  -> W oryginale to jest 'Integrated Circuit Cards' (nie 'microprocessor card'). Nie widzę najmniejszych podstaw do 'disagree'. Niespójna terminologia: mikroprocesor to wg Ciebie 'prosty układ scalony'? A co, gdybym użył określenia 'chip'?

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
integrated card verification value
Kod zabezpieczający zapisany na mikroprocesorze karty


Explanation:
:)

Na rynku funkcjonują karty MIKROPROCESOROWE i tego się trzymajmy. CVV, czy CVC też są kodami zabezpieczającymi (do weryfikacji karty) i stosowanymi w przypadku kart z "układem scalonym", ale w żadne sposób nie są z tym elementem zintegrowane, bo nie taka ich rola. Standard iCVV ma zabezpieczać kartę przed skimmingiem, bo w tym zakresie karty z paskiem magnetycznym są ułomne.

Arkadiusz Jasinski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Matwiejczuk: Nie jestem mściwy, więc nie daję 'disagree'.
1 day9 hrs
  -> A proszę bardzo, jeśli jest merytoryczna podstawa. Chętnie podysktuję (8 lat w branży kartowej, więc punkt zaczepienia jest).