KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

interest rate debt contracts vs. interest rate swap contracts

Polish translation: kontrakty swapowe na stopy procentowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interest rate swap contracts
Polish translation:kontrakty swapowe na stopy procentowe
Entered by: aniutka

13:08 Mar 26, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: interest rate debt contracts vs. interest rate swap contracts
Medium and long-term debt is almost entirely at fixed interest rates as the variable interest rate debt contracts were simultaneously covered with interest rate swap contracts in order to eliminate the fluctuation risk

czy ktos wogole rozumie o co tu chodzi? ja nie za bardzo
Django
Poland
poniżej
Explanation:
wierzytelność średnio- i długoterminowa jest prawie w całości oprocentowana wg stałej stopy, ponieważ, aby uniknąć ryzyka związanego z wahaniami (stóp procentowych), umowy pożyczki o zmiennej stopie procentowej były równocześnie objęte kontraktami swapowymi

kontrakty swapowe pozwalają na ograniczenie ryzyk, można je zawierać w różne strony: czyli można zawrzeć taką umowę, że wierzytelność o stałym oprocentowaniu zamienia sie na wierzytelność o oprocentowaniu zmiennym, albo wierzytelność o oprocentowani zmiennym na takie o stałym; całe ryzyko ponosi wtedy bank albo inna instytucja finansowa, oczywiście licząc sobie pewną prowizję za taką usługę
rozumiem to powyższe zdanie w ten sposób: żeby zabezpieczyć się przed wahaniami stóp w długim i średnim okresie, ktoś zawarł kontrakt swapowy i teraz wie, czego się spodziewać, dlatego może te wierzytelności traktować jak oprocentowane wg jakiejś stałej stopy
trochę to skomplikowane, ale mam nadzieję, że pomogło
Selected response from:

aniutka
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3poniżejaniutka
5"pożyczki oprocentowne niezbywalne vs. weksle"
Marek Urban


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
poniżej


Explanation:
wierzytelność średnio- i długoterminowa jest prawie w całości oprocentowana wg stałej stopy, ponieważ, aby uniknąć ryzyka związanego z wahaniami (stóp procentowych), umowy pożyczki o zmiennej stopie procentowej były równocześnie objęte kontraktami swapowymi

kontrakty swapowe pozwalają na ograniczenie ryzyk, można je zawierać w różne strony: czyli można zawrzeć taką umowę, że wierzytelność o stałym oprocentowaniu zamienia sie na wierzytelność o oprocentowaniu zmiennym, albo wierzytelność o oprocentowani zmiennym na takie o stałym; całe ryzyko ponosi wtedy bank albo inna instytucja finansowa, oczywiście licząc sobie pewną prowizję za taką usługę
rozumiem to powyższe zdanie w ten sposób: żeby zabezpieczyć się przed wahaniami stóp w długim i średnim okresie, ktoś zawarł kontrakt swapowy i teraz wie, czego się spodziewać, dlatego może te wierzytelności traktować jak oprocentowane wg jakiejś stałej stopy
trochę to skomplikowane, ale mam nadzieję, że pomogło


    Reference: http://www.msrb.org/msrb1/glossary/view_def.asp?param=INTERE...
aniutka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxnettka
42 mins

agree  bartek: kontrakt na swap procentowy, po prostu :-)
2 hrs

agree  bsoszynska: swapy stopy procentowej, patrz: www.pwe.com.pl/13357.xml
4 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"pożyczki oprocentowne niezbywalne vs. weksle"


Explanation:
Średnio i długoterminowe wierzytelności są obciążone stałą stopą procentową, jako że po to, aby wyeliminować ryzyko fluktuacji stóp, wierzytelności o zmiennej stopie były jednocześnie zabezpieczane zbywalnymi pożyczkami oprocentowanymi.

Marek Urban
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51