KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

pipeline commission

Polish translation: prowizja za przygotowanie kredytu


16:13 Jul 4, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: pipeline commission
6.5 In the event that, following completion of a loan/mortgage, the relevant customer subsequently cancels the loan, adjusts the amount borrowed, cancels any payment protection cover or adjusts the amount of cover XXX shall repay as soon as reasonably practical the amount of any overpayment of commission always providing that YYY is obliged to repay an overpayment of commission to the relevant product provider, subject to YYY providing evidence to XXX of such overpayment of commission.
Where sufficient pipeline commission is available the overpayment will be deducted from this.
Otherwise XXX will be required to remit the relevant amount.
Wojciech Wołoszyk
Poland
Polish translation:prowizja za przygotowanie kredytu
Explanation:
2, Prowizja za przygotowanie kredytu, kwota stanowiąca do 2 % przyznanego kredytu. ... 1, Prowizja za przygotowanie, do negocjacji - do 2,0 % od danej kwoty kredytu. ...
www.rhb.com.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=12&... - 21k
Selected response from:

bartek
Grading comment
dzięki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1prowizja za przygotowanie kredytu
bartek
3niżejDorota Strzyzewska-Kingori


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
prowizja za przygotowanie kredytu


Explanation:
2, Prowizja za przygotowanie kredytu, kwota stanowiąca do 2 % przyznanego kredytu. ... 1, Prowizja za przygotowanie, do negocjacji - do 2,0 % od danej kwoty kredytu. ...
www.rhb.com.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=12&... - 21k

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1347
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  robwoj: a moze chodzi tu o linie kredytowa (t.zn. prowizje za przygotowanie linii kredytowej) niby prawie to samo, ale to slowo "pipeline"
26 mins
  -> :-) jak widać termin nowiutki na naszym rynku - przypuszczam, że Asker ma więcej danych. Jeśli to jest linia kredytowa - z przyjemnościa się o tym dowiem :-)))

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niżej


Explanation:
"Kompendium terminów bankowych po polsku i po angielsku" Roberta Pattersona (dość wiarygodne źródło, IMHO) tłumaczy "pipeline" w taki sposób:
"Rezerwa wniosków, np. kredytowych.
Jest to bankowy odpowiednik rezerwowych zamówień w przypadku producenta. Dotyczy transakcji, które są w fazie przygotowawczej. Istnienie rezerwy zamówień nie tylko sprawia, że bank ma się czym zajmować, ale daje również komfort zdobycia nowych klientów, aby zrównoważyć straty poniesione na korzyść konkurencji lub, co gorsza, straty związane z nieściągalnymi kredytami"

To tylko część odpowiedzi, ale może się przyda :)




Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4