KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Ticker

Polish translation: "wyświetlacz" lub "wyświetlany tekst"


16:48 Dec 8, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Ticker
To temporarily control the direction and speed of the Ticker, click your mouse in the Ticker and drag it in the preferred direction at the desired speed.
xxxkgas
Polish translation:"wyświetlacz" lub "wyświetlany tekst"
Explanation:
Taka propozycja, bo to chyba nie ma polskiej nazwy.
W telewizji to jest ten tekst z dodatkowymi informacjami, który przesuwa się u dołu ekranu.
W różnych urządzeniach elektronicznych jest to wyświetlacz z przesuwającym się tekstem (zwykle 1 linijka), np. tytuł piosenki, jeśli jest to odtwarzacz muzyki, albo nazwy stacji radiowej i newsy, jeśli to radio z RDS-em itp.
Nazwa wzięła się z potocznej nazwy telegrafu czy dalekopisu - "ticker".
W polskich reklamach urządzeń elektronicznych zostawiają słowo w oryginale.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-12-08 17:05:32 (GMT)
--------------------------------------------------

inne źródło: http://pojeciownik.komputery.szkola.net/str_ta.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2004-12-08 17:45:05 (GMT)
--------------------------------------------------

teraz dopiero zauważyłem, że pytanie jest z działu \"Finance\".
W takim razie ticker (także \"stock ticker\") to:
\"aparat odbiorczy taśmowy\" (zwł. na giełdzie)
(słownik kościuszkowski)
Selected response from:

Michał Madaliński
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5"wyświetlacz" lub "wyświetlany tekst"
Michał Madaliński
4dalekopis
Adam Lankamer


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
"wyświetlacz" lub "wyświetlany tekst"


Explanation:
Taka propozycja, bo to chyba nie ma polskiej nazwy.
W telewizji to jest ten tekst z dodatkowymi informacjami, który przesuwa się u dołu ekranu.
W różnych urządzeniach elektronicznych jest to wyświetlacz z przesuwającym się tekstem (zwykle 1 linijka), np. tytuł piosenki, jeśli jest to odtwarzacz muzyki, albo nazwy stacji radiowej i newsy, jeśli to radio z RDS-em itp.
Nazwa wzięła się z potocznej nazwy telegrafu czy dalekopisu - "ticker".
W polskich reklamach urządzeń elektronicznych zostawiają słowo w oryginale.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-12-08 17:05:32 (GMT)
--------------------------------------------------

inne źródło: http://pojeciownik.komputery.szkola.net/str_ta.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2004-12-08 17:45:05 (GMT)
--------------------------------------------------

teraz dopiero zauważyłem, że pytanie jest z działu \"Finance\".
W takim razie ticker (także \"stock ticker\") to:
\"aparat odbiorczy taśmowy\" (zwł. na giełdzie)
(słownik kościuszkowski)


    Reference: http://www.tcf.ua.edu/TVCrit/glossarySZ.htm
Michał Madaliński
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki!

3 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ticker
dalekopis


Explanation:
właśnie w kontekście giełdy takie wyjaśnienie znajduje się w najnowszym Słowniku PWN Oxford

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826