KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Corporate entities and Non corporate entities

Polish translation: osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Corporate entities and Non corporate entities
Polish translation:osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
Entered by: Adam Lankamer

08:37 Dec 10, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / training about economic crime
English term or phrase: Corporate entities and Non corporate entities
Wymienione obok osób fizycznych. Brak szersego kontekstu. Proszę podać źródło terminu.
Natalia Kreczmar
osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
Explanation:
IMHO
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1osoby prawne i jednostki nieposiadające osobowości prawnejMarek Daroszewski (MrMarDar)
3osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
Adam Lankamer


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
corporate entities and non corporate entities
osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
Dziękuję!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
corporate entities and non corporate entities
osoby prawne i jednostki nieposiadające osobowości prawnej


Explanation:
http://www.prawo.ngo.pl/files/pozytek.ngo.pl/public/akty_pra...
Organizacjami pozarządowymi są, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych,
w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i niedziałające w
celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości
prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia,
z zastrzeżeniem ust. 4.

i to samo po angielsku
http://www.mpips.gov.pl/pliki_do_pobrania/ustawa_o_dzialalno...
The term “non-governmental organisations” shall mean corporate and non-corporate entities not forming part of the public finance sector as described in the Public Finances Act, not operating for profit, and formed against relevant legislative provisions, including foundations and associations, in recognition of clause 4 stipulations.

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 403

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Misiaczek
15 mins
  -> dzięki