KudoZ home » English to Polish » Food & Drink

food protection

Polish translation: bezpieczeństwo żywności


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:food protection
Polish translation:bezpieczeństwo żywności
Entered by: Stanislaw Czech, MCIL

07:10 Feb 14, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink
English term or phrase: food protection
Znowu Karta Charakterystyki i tylko lista, na lewo symbol FUNFPR
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
bezpieczeństwo żywności
Explanation:
http://tinyurl.com/24ojnw
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bezpieczeństwo żywności
bartek
3ochrona bezpieczeństwa żywnościxxxAbca-b-c
4 -1Żywność z dodatkową dawką witamin
Vanda Nissen


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Żywność z dodatkową dawką witamin


Explanation:
Żywność z dodatkową dawką witamin lub minerałów jest przeznaczona dla osób z upośledzonym układem wchłaniania, wycieńczonych chorobą albo dla tych, którzy żyją w ekstremalnych warunkach (alpiniści, sportowcy)

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2007-02-14 08:00:39 GMT)
--------------------------------------------------

Nawet lepiej:żywność witaminizowana

Dużą popularnością cieszy się również tak zwana żywność witaminizowana, czyli taka, którą producent uzupełnia dodatkowo witaminami (np. napoje - witaminą C). Chętnie sięgamy także po soki z owoców i warzyw

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2007-02-14 08:00:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://64.233.183.104/search?q=cache:UodY5wz-FhsJ:www.resmed...

Vanda Nissen
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: a gdzie tu mowa o witaminach?//Przykro mi, nie znam rosyjskiego. I wolałbym native reference
2 hrs
  -> http://www.multitran.ru/c/m.exe?a=phr&s=food protection&sc=5...

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bezpieczeństwo żywności


Explanation:
http://tinyurl.com/24ojnw

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 210
Grading comment
Dziekuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Rypalski: zdecydowanie
27 mins

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ochrona bezpieczeństwa żywności


Explanation:
"bezpieczeństwo żywności" to jest raczej "food safety" (jakiś stan jaki chcemy osiągnąc stosując tę właśnie "food protection" czyli "ochronę bezpieczeństwa żywności"),
takie mi się nasunęło, małe uściślenie


xxxAbca-b-c
Native speaker of: Native in PolishPolish