KudoZ home » English to Polish » Food & Drink

Food contact migration testing

Polish translation: Badania migracji z wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Food contact migration testing
Polish translation:Badania migracji z wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością
Entered by: pauline_b

08:50 Jan 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink
English term or phrase: Food contact migration testing
Z deklaracji zgodności
"Food Contact Migration Testing to EC requirements is included in the list of accredited tests"
pauline_b
Badania migracji z wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością
Explanation:
albo dłużej :
badania migracji składników z materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi.
Selected response from:

Grzegorz Mysiński
Poland
Grading comment
Dziekuję! Tę właśnie opcję wybrałam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5badanie migracji globalnej w materiałach i wyrobach do kontaktu z żywnościąkasianat
4testowanie migracji materiałów i artykułów mających kontakt z żywnością
Kinga Palczewska
3 +1Badania migracji z wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnościąGrzegorz Mysiński


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
food contact migration testing
Badania migracji z wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością


Explanation:
albo dłużej :
badania migracji składników z materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi.


    Reference: http://www.pzh.gov.pl/nowosci/wykdyr.html
    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
Grzegorz Mysiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuję! Tę właśnie opcję wybrałam.
Notes to answerer
Asker: Dzięki! :)

Asker: Pasuje.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
8 hrs
  -> Thanks.

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
food contact migration testing
testowanie migracji materiałów i artykułów mających kontakt z żywnością


Explanation:
lub: "test migracji z podłoża", gdzie "podłoże" zdefiniowane jest jako "każdy materiał lub artykuł przeznaczony do kontaktu z żywnoscia..." (reszta w linku)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-09 09:53:15 GMT)
--------------------------------------------------

tak, myślę, że to dobry trop, ale jeszcze przyszło mi do głowy, że lepiej by było napisać "migracji Z", tak jak Grzegorz.


    Reference: http://www.mhp.com.pl/web/pliki/info-ResAP.pdf
Kinga Palczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Czyli bardzo podobnie do mojego pomysłu.


1 day21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
food contact migration testing
badanie migracji globalnej w materiałach i wyrobach do kontaktu z żywnością


Explanation:
w jęz. polskim często stosuje się tu pojęcie migracji globalnej (np. w ofertach badań laboratoriów badających żywność)

kasianat
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish