KudoZ home » English to Polish » Food & Drink

chick peas

Polish translation: ciecierzyca


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chick peas
Polish translation:ciecierzyca
Entered by: Malina9

13:08 Apr 28, 2008
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: chick peas
z niego robi sie falafel i hummus

rowniez stosowana w angielskim hiszpanska nazwa garbanzo
Malina9
ciecierzyca
Explanation:
z tłumaczonej przeze mnie książki kucharskiej :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-04-28 13:15:20 GMT)
--------------------------------------------------

chickpeas to, jak można znaleźć w Internecie, Cicer arietinum - szukając na polskich stronach, znajdujemy m.in. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciecierzyca_pospolita

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-28 18:39:15 GMT)
--------------------------------------------------

Spokojnie można użyć w przepisach słowa "ciecierzyca":
http://www.palcelizac.pl/?przepis=452
http://gotowanie.onet.pl/23496,0,1,salatka_z_ciecierzyca,ksi...
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=427
i wiele wiele innych
Selected response from:

Monika Rozwarzewska
Poland
Grading comment
wybieram te odpowiedz poniewaz podaje mi odnosne linki i w zwiazku z tym jest najbardziej pomocna (co nie oznacza ze dwie pozostale byly zle). Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10ciecierzyca
Monika Rozwarzewska
5cieciorka
Yvonne Krystman-Meyers
4groch włoskiMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
groch włoski


Explanation:
w botanice ciecierzyca pospolita - ale w szutkach kulinarnych już nie

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
ciecierzyca


Explanation:
z tłumaczonej przeze mnie książki kucharskiej :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-04-28 13:15:20 GMT)
--------------------------------------------------

chickpeas to, jak można znaleźć w Internecie, Cicer arietinum - szukając na polskich stronach, znajdujemy m.in. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciecierzyca_pospolita

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-28 18:39:15 GMT)
--------------------------------------------------

Spokojnie można użyć w przepisach słowa "ciecierzyca":
http://www.palcelizac.pl/?przepis=452
http://gotowanie.onet.pl/23496,0,1,salatka_z_ciecierzyca,ksi...
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=427
i wiele wiele innych


Monika Rozwarzewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 17
Grading comment
wybieram te odpowiedz poniewaz podaje mi odnosne linki i w zwiazku z tym jest najbardziej pomocna (co nie oznacza ze dwie pozostale byly zle). Dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tabor: albo cieciorka
26 mins
  -> bardzo dziękuję

agree  Joanna Rączka: też cieciorka - wystarczy iść do najbliższego sklepu i obejrzeć puszkę
49 mins
  -> dzięki!

agree  maczopikczo: nazwy ciecierzyca, cieciorka i groch włoski stosowane są zamiennie, ale dwie pierwsze są najbardziej popularną nazwą tej rośliny
1 hr
  -> dziękuję bardzo!

agree  Wojciech Lewandowski: jasne że cieciorka ciecierzyca - i to właśnie w kulinariach (przewija się przez przepisy naszych babć)
1 hr
  -> bardzo dziękuję

agree  kereish
3 hrs
  -> dziękuję

agree  Joanna Wachowiak-Finlaison
4 hrs
  -> bardzo dzięki

agree  Yvonne Krystman-Meyers: cieciorka
5 hrs
  -> dziękuję bardzo!

agree  Olga Karp
6 hrs
  -> bardzo dziękuję!

agree  Witold Chocholski: Najczęściej słyszałem, w przepisach, menu i potocznie. Cieciorka też. Hummus jest pycha :-)
1 day7 hrs
  -> bardzo dziękuję

agree  Hanna Burdon
633 days
  -> dziękuję

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cieciorka


Explanation:
taką nazwe słyszałam wielokrotnie w Polsce

Yvonne Krystman-Meyers
United States
Works in field
Native speaker of: Polish




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Witold Chocholski