KudoZ home » English to Polish » Food & Drink

antipasta

Polish translation: przystawka /-i


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:antipasto /-i
Polish translation:przystawka /-i
Entered by: Marek Daroszewski (MrMarDar)

11:19 Feb 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: antipasta
Czy jakos mozna zgrabnie przetlumaczyc?
jodelka
przystawka
Explanation:
http://www.answers.com/antipasti
An appetizer usually consisting of an assortment of foods, such as smoked meats, cheese, fish, and vegetables.

PWN/Ox:
przystaw|ka f
1. Kulin. appetizer, hors d'oeuvre; podać coś na przystawkę to serve sth as an appetizer


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-02-15 11:27:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/7cbda989671687614125...
antipasto zakąska, przystawka; por. hors d\'oeuvre.
Etym. - wł. \'jw.\'; zob. ante-; pasto \'posiłek; danie; pokarm\' z łac. pastus \'pożywienie; pasza\' z p.p. od pascere \'pasać (bydło)\'.

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Skorzystam jednak z przystawki, jakos tak swojsko brzmi... No i pasuje do calosci! Dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5przystawkaMarek Daroszewski (MrMarDar)
4zakąska
Michal Berski
4entrée
Adam Lankamer


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
entrée


Explanation:
choć nie wiem, czy pomoże

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zakąska


Explanation:


Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
przystawka


Explanation:
http://www.answers.com/antipasti
An appetizer usually consisting of an assortment of foods, such as smoked meats, cheese, fish, and vegetables.

PWN/Ox:
przystaw|ka f
1. Kulin. appetizer, hors d'oeuvre; podać coś na przystawkę to serve sth as an appetizer


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-02-15 11:27:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/7cbda989671687614125...
antipasto zakąska, przystawka; por. hors d\'oeuvre.
Etym. - wł. \'jw.\'; zob. ante-; pasto \'posiłek; danie; pokarm\' z łac. pastus \'pożywienie; pasza\' z p.p. od pascere \'pasać (bydło)\'.



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49
Grading comment
Skorzystam jednak z przystawki, jakos tak swojsko brzmi... No i pasuje do calosci! Dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Himawari: gdy jest polski termin, to nie ma powodu go nie uzywac IMHO i wszelkie "antipasti" brzmia dla mnie snobistycznie...
25 mins
  -> dzięki

agree  Iwona Domanska: jak najbardziej
43 mins
  -> dzięki

agree  EWKA
1 hr
  -> dzięki

agree  JamesBarto
1 hr
  -> dzięki

agree  warsaw_guy
1 hr
  -> dzięki