ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Furniture / Household Appliances

mattress pad

Polish translation: nakładka ochronna na materac

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mattress pad
Polish translation:nakładka ochronna na materac
Entered by: Katarzyna Terelak

15:35 Apr 13, 2005
English to Polish translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
English term or phrase: mattress pad
jak to nazwać?
Katarzyna Terelak
Poland
ochraniacz na materac
Explanation:
mattress pad - a protective pad over a mattress to protect it
tak to nazywa IKEA:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 16 mins (2005-04-14 07:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

cd -(przy dzieciach - niezastapiony)bądź też by \"zmięczyć materac właściwy\".
Selected response from:

Magdalena Harrison
Grading comment
dziekuje, wyszla wersja kompromisowa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1nakładka ochronna na materac
Grzegorz Kurek
4ochraniacz na materacMagdalena Harrison
4 -1pokrowiec na materacTranslateThis


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pokrowiec na materac


Explanation:
Raczej pokrowiec, bo nie koniecznie chodzi o ochrone materaca.

**
What is a Mattress Pad or Topper?
A mattress pad is simply a thin pad which lays on top of your existing mattress to provide increased support and comfort. The terms "mattress topper" and "mattress pad" are often used interchangeably. However whilst toppers are always used to increase comfort, there are other sorts of "mattress pad". These are thinner pads which are normally used for reasons of hygene or allergy.
Mattress pads and toppers have been available in many materials for years and some people still prefer a natural filling. However the use of visco elastic memory foam in pads has become increasingly popular.

***
Stosuj specjalne pokrowce na materac i pościel. Wystrzegaj się plastikowych pokrowców, bowiem zatrzymują wilgoć i uniemożliwiają przepływ powietrza. Stwarza to dogodne warunki dla rozwoju roztoczy.
http://www.apsik.pl/pages/alergia/alergeny/roztocza.php

MATERACE spełniające wszelkie wymogi użyteczności
... i ma właściwości antybakteryjne, czyli jest doskonałym materiałem na materac dla alergików ... Proponowany pokrowiec na materac wykonany jest z tkaniny powlekanej poliuretanem o ...lechan2.webpark.pl/oferta_materace.html

PALOMA
... CENY PROMOCYJNE. 1Pokrowiec na materac z zamkiem ... 2.Pokrowiec na materac z gumką ...www.palomasc.pl/formularz.html

Antyalergiczne pokrowce poscieli
... 1. Pokrowiec na materac. 70x140x10. 105. 2. Pokrowiec na materac. 90x200x10. 182 ...www.argo.alergen.net/pokr.htm

TranslateThis
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  legato: To na pewno nie jest pokrowiec, przeczytaj uwaznie to, co sam podales//W tym kontekscie "pad" to jest cos plaskiego, pokrowiec to zwykle cos co otula, "cover" jest tu wlasciwym slowem. Takie"pads" moga miec rozne przeznaczenia, jak to jest w Twojej info.
1 hr
  -> zupelnie nie rozumiem o co ci chodzi - w takim razie co to ma niby byc "pokrowiec antyalergiczny" 120x200x16/20???

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ochraniacz na materac


Explanation:
mattress pad - a protective pad over a mattress to protect it
tak to nazywa IKEA:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 16 mins (2005-04-14 07:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

cd -(przy dzieciach - niezastapiony)bądź też by \"zmięczyć materac właściwy\".

Magdalena Harrison
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziekuje, wyszla wersja kompromisowa

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Trzeba by wiedziec, jakie jest przeznaczenie. Czasem jest to cos, jak cienki materacyk na materacu . Patrz wyjasnienie TT.
3 hrs
  -> Owszem, bez szerszego kontekstu ( w tym opisu przeznaczenia) można sobie jedynie gdybać. Moja propozycja ( a właściwie IKEI) odnosi się właśnie do cienkiego materacyka, który kładzie się na "materac właściwy", by uniknąć jego zabrudzenia (przy dzieciach -

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
nakładka ochronna na materac


Explanation:
A może tak ??

Grzegorz Kurek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TranslateThis: nakladka na materac brzmi dobrze, chociaz warto byloby zobaczyc czy faktycznie jest to termin w uzyciu
1 hr
  -> w guglu nie znalazłem, ale dzięki za wsparcie :-)