KudoZ home » English to Polish » Furniture / Household Appliances

cheval mirror

Polish translation: psyche


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cheval mirror
Polish translation:psyche
Entered by: allp

22:51 Mar 22, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Furniture / Household Appliances
English term or phrase: cheval mirror
jak się nazywa takie lustro?

http://tiny.pl/c8br
allp
Poland
psyche
Explanation:
psyche - (...) wysokie, przechylne lustro w ramie zawieszonej na osiach między dwiema podporami, modne w okresie empiru i Restauracji we Francji.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/93C0CA535D6BE7F4C125...

Toaletka w stylu przejściowym w formie stolika z szufladką,
w oskrzynieniu, na którym nastawiono uchylne lustro psyche;
http://www.rempex.com.pl/?nodeid=48&_aph_glowna_tresc_cat_id...
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Kopaliński ma rację. Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5psyche
Wojciech Wołoszyk
3 +1lustro uchylne
bajbus


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
psyche


Explanation:
psyche - (...) wysokie, przechylne lustro w ramie zawieszonej na osiach między dwiema podporami, modne w okresie empiru i Restauracji we Francji.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/93C0CA535D6BE7F4C125...

Toaletka w stylu przejściowym w formie stolika z szufladką,
w oskrzynieniu, na którym nastawiono uchylne lustro psyche;
http://www.rempex.com.pl/?nodeid=48&_aph_glowna_tresc_cat_id...

Wojciech Wołoszyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kopaliński ma rację. Dziękuję :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lustro uchylne


Explanation:
Moim zdaniem chodzi o taką nazwę. Psycha to był dla mnie zawsze mebel typu komoda (z szufladami) z zamontowanym na niej lustrem trójdzielnym, a nie samo lustro.
Spójrz tutaj:
http://www.pacyga.pl/oferta.html?kat=12

bajbus
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Malwina Chełminiak
42 mins
  -> Dzięki