KudoZ home » English to Polish » Furniture / Household Appliances

output jack

Polish translation: Gniazdo wyjścia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:output jack
Polish translation:Gniazdo wyjścia
Entered by: Yoanna

16:25 Dec 8, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / appliance manual
English term or phrase: output jack
oraz input jack - wtyczki takie ktore razem trzeba polaczyc
Yoanna
United States
Gniazdo wyjścia
Explanation:
Gniazdo wyjścia

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-12-08 16:48:03 GMT)
--------------------------------------------------

a input jack to gniazdo wejścia:)
Selected response from:

Pawel Gromek
United States
Grading comment
dziekuje, podoba mi sie polskosc tego terminu... i Twoja pewnosc :D
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Gniazdo wyjściaPawel Gromek
4mogą to być WTYCZKI ? !
goodline
2 +1wyj¶cie typu jack
Magdalena Duda-Klimaszewska


Discussion entries: 4





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gniazdo wyjścia


Explanation:
Gniazdo wyjścia

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-12-08 16:48:03 GMT)
--------------------------------------------------

a input jack to gniazdo wejścia:)

Pawel Gromek
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziekuje, podoba mi sie polskosc tego terminu... i Twoja pewnosc :D

24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
wyj¶cie typu jack


Explanation:
analogicznie: input jack - wej¶cie typu jack.
Z tego co wiem, tego typu wtyczki/gniazda funkcjonuj± w obrocie pod nazw± angielsk±. Jest też mini jack, zwany w polsce "Małym Dżekiem"
Może kto¶ zna fachowe tłumaczenie, jednak je¶li jest to instrukcja dla zwykłego użytkownika, to takie tłumaczenie będzie chyba najbardziej zrozumiałe...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 53 mins (2004-12-08 19:18:53 GMT)
--------------------------------------------------

Oops... napisałam \"w Polsce\" mał± liter±...

Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak
18 mins
  -> Dziekuje

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mogą to być WTYCZKI ? !


Explanation:
Teoretycznie jack to gniazdo (socket)
In electronics ,a jack is a socket.(a socket is used as a synonim for jack)

Ale !!! But !!!
In some cases it is ARBITRARY which of a pair of mating connectors is the plug, and which the socket !!!

tzn. na wtyczke tez sie mówi/pisze jack
i wtedy trzeba "na czuja" rozeznać facetów od panienek
a najlepiej / dla pewnosci - podejrzeć.

BTW (and of course)
wejściowe a wyjściowe są identyczne (chyba, że inaczej pomalowane)
różnią się jedynie funkcją
a więc np. gniazdo/wtyk (typu)jack sygnału wejściowego
i tak samo odwrotnie.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 31 mins (2004-12-09 09:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

Also (na marginesie):
Jacki mogŕ byă róznego typu/rodzaju, rozmiaru i wymiaru:
- In the telephone jack of old-style manual telephone exchanges, it is the socket fitting the oryginal Ľ” jack plug. Also known as a \"phone jack\"
- The RJ in RJ11, RJ45 and similar, stands for “registered jack\"
- In the name RCA jack, also known as a \"phono jack\" or Ľ” phono jack
- duýy / maůy / mini (jack)
- 6.5mm jack
- 1/4\" jack
- 3.5mm miniature jack
- 2.5mm subminiature jack


goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish