KudoZ home » English to Polish » Games / Video Games / Gaming / Casino

serious games

Polish translation: gry poważne / gry na poważnie


19:16 Oct 28, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: serious games
The project had the following goals:
1. Strengthening the use and effectiveness in the area of so-called serious games in the region
anulcia
Polish translation:gry poważne / gry na poważnie
Explanation:
lub jeśli nie chcesz stosować dosłownego tlumaczenia - symulator treningowy (ale raczej poszedłbym w dosłowność, bo pewnie z 90% terminologii kompuerowej tłumaczone jest dosłownie)

tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Serious_game dokładny opis co to jest i czym różni się od 'educational games'
Serious games can be similar to educational games, but are often intended for an audience outside of primary or secondary education. (... i dużo więcej dalej)


Do bardziej świadomego kształtowania postaw mogą służyć „serious games” znane powszechnie jako symulatory treningowe. Pozycją taką jest „Tactical Iraqi”, ...
bialystok.otryt.bieszczady.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=37 -

Określenie "serious games" ("gry na poważnie") od początku towarzyszy produkcji gier. Już od wczesnych lat 80. ubiegłego stulecia podejmowano próby ...
gry.interia.pl/wiadomosci/news/gdc-gry-na-powaznie,731023

w szczególności, wersja angielska podaje '***so called*** serious games' co wskazuje, że autor (słusznie) zakłada, że termin może nie być powszechnie znany. W zależności od rodzaju tekstu można zostawić oryginał w nawiasie, przypisie, etc.
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
i wszystko jasne. tak jak podejrzewałam :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gry poważne / gry na poważnieMarek Daroszewski (MrMarDar)
4gry edukacyjnePolangmar


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gry edukacyjne


Explanation:
Lub:
edukacyjne gry komputerowe

http://tinyurl.com/yt5e4k
http://tinyurl.com/27lojx

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 110

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gry poważne / gry na poważnie


Explanation:
lub jeśli nie chcesz stosować dosłownego tlumaczenia - symulator treningowy (ale raczej poszedłbym w dosłowność, bo pewnie z 90% terminologii kompuerowej tłumaczone jest dosłownie)

tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Serious_game dokładny opis co to jest i czym różni się od 'educational games'
Serious games can be similar to educational games, but are often intended for an audience outside of primary or secondary education. (... i dużo więcej dalej)


Do bardziej świadomego kształtowania postaw mogą służyć „serious games” znane powszechnie jako symulatory treningowe. Pozycją taką jest „Tactical Iraqi”, ...
bialystok.otryt.bieszczady.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=37 -

Określenie "serious games" ("gry na poważnie") od początku towarzyszy produkcji gier. Już od wczesnych lat 80. ubiegłego stulecia podejmowano próby ...
gry.interia.pl/wiadomosci/news/gdc-gry-na-powaznie,731023

w szczególności, wersja angielska podaje '***so called*** serious games' co wskazuje, że autor (słusznie) zakłada, że termin może nie być powszechnie znany. W zależności od rodzaju tekstu można zostawić oryginał w nawiasie, przypisie, etc.


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
i wszystko jasne. tak jak podejrzewałam :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
14 hrs
  -> dzięki