KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

serendipitously close

Polish translation: pomyslnie/fortunnie ulokowany w poblizu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:serendipitously close
Polish translation:pomyslnie/fortunnie ulokowany w poblizu
Entered by: dinde

15:58 Jan 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: serendipitously close
hotel polozony tak obok ulcy ze sklepami
dinde
pomyslnie/fortunnie ulokowany w poblizu
Explanation:
ja to widze jako luckily located close to/in close proximity to....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-09 17:22:26 GMT)
--------------------------------------------------

tez z domyslu, poniewaz serendipitous znaczy szczegolnie fortunny (jedno ze znaczej, w tym wypadku nawet uzylabym przyslowka naj- fortunniejszy) ja mysle, ze chodzi tutaj o fakt udogodnieniowy. "Popatrz, mamy niedaleko na zakupy, jaka to wygoda!"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-09 17:26:04 GMT)
--------------------------------------------------

and vice versa, nawet jakby to mowil wlasiciel hotelu, to fakt zez ten hotel jest ulokowany w poblizu sklepow przynosi mu zysk, poniewaz ludzie chetnie beda sie zatrzymywac majac mozliwosc zakupow w pobliskich sklepach. Wiec fortunnie tutaj tez bedzie pasowalo, bo fortunnie bedzie mu to przynosic fortune ($$$$$ zysk):)
Selected response from:

Edyta Sawin
United States
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przez przypadek/przypadkiemxxxvenue
4szczęśliwym trafemlegato
3 +1pomyslnie/fortunnie ulokowany w poblizu
Edyta Sawin
3na szczęście...Robert Foltyn


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
na szczęście...


Explanation:
... hotel znajduje się (tuż) przy ulicy...

Zgaduję bez kontekstu.



Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pomyslnie/fortunnie ulokowany w poblizu


Explanation:
ja to widze jako luckily located close to/in close proximity to....

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-09 17:22:26 GMT)
--------------------------------------------------

tez z domyslu, poniewaz serendipitous znaczy szczegolnie fortunny (jedno ze znaczej, w tym wypadku nawet uzylabym przyslowka naj- fortunniejszy) ja mysle, ze chodzi tutaj o fakt udogodnieniowy. "Popatrz, mamy niedaleko na zakupy, jaka to wygoda!"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-09 17:26:04 GMT)
--------------------------------------------------

and vice versa, nawet jakby to mowil wlasiciel hotelu, to fakt zez ten hotel jest ulokowany w poblizu sklepow przynosi mu zysk, poniewaz ludzie chetnie beda sie zatrzymywac majac mozliwosc zakupow w pobliskich sklepach. Wiec fortunnie tutaj tez bedzie pasowalo, bo fortunnie bedzie mu to przynosic fortune ($$$$$ zysk):)

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba
5 hrs
  -> :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szczęśliwym trafem


Explanation:
.

legato
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przez przypadek/przypadkiem


Explanation:
ja bym to prościej ujęła niż Koledzy

Example sentence(s):
  • a serendipitously close encounter with the truth
xxxvenue
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4