KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

Slim Jim

Polish translation: slim jim


13:48 Feb 17, 2008
English to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Slim Jim
"Slim Jim" lub ponoć fachowo "lockout tool" to rodzaj wytrychu popularnego wśród nowojorskich złodziei samochodów. Czy ktoś zna jakiś trafny odpowiednik?
Dariusz Saczuk
United States
Polish translation:slim jim
Explanation:
Otwieranie pojazdów:Slim Jim - Big Jim
Do uruchamiania mechanizmów blokujących...Narzędzie wprowadza się wzdłuż szyby bocznej do wnętrza drzwi. Poprzez pociąganie i naciskanie zostaje odblokowany mechanizm zamykający...Big Jim wykonany jest ze stali sprężynowej wysokiej jakości.
Selected response from:

babetka
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4łamakTLUMACZ77
3 +1slim jimbabetka
2 -1Żaba
Iwona Palka


Discussion entries: 17





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
slim jim
Żaba


Explanation:
rodzaj sprytnego zbysia...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-17 18:31:32 GMT)
--------------------------------------------------

Będący w obiegu, natomiast nie wiem, czy w złodziejskim.


    Reference: http://www.dziennik.pl/auto/article124967/I_Ty_mozesz_zostac...
Iwona Palka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Slim Jim używany jest do otwierania zamków. Ciekawe czy "żaby" można używać do tego samego celu. "Sprytny Zbysio" to Twój wytwór czy termin będący w obiegu?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrew Stanleyson: Sprytny Zbysio brzmi świetnie, może to brat Jima, miejmy nadzieję
1 hr
  -> Zbyś, nie Zbysio. Mianownik i to bez zdrobnień. Tenks.

disagree  Polangmar: Iwono, tu nie ma co obstawać, tu trzeba guglować: http://je.pl/26r8 , http://je.pl/my5q . "Slim Jim" służy do pociągania za cięgno zamka w drzwiach, aby go otworzyć, nie do kradzieży kół.:)
3 hrs

disagree  maciejm: Żaba to klucz zaciskowy ("żabka")http://images.google.pl/images?hl=pl&q=żabka klucz&lr=&um=1&... Tym można szybę rozbić, akle nie pociągnąć za blokadę. Ja bym zostawił oryginał. M
16 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
slim jim
slim jim


Explanation:
Otwieranie pojazdów:Slim Jim - Big Jim
Do uruchamiania mechanizmów blokujących...Narzędzie wprowadza się wzdłuż szyby bocznej do wnętrza drzwi. Poprzez pociąganie i naciskanie zostaje odblokowany mechanizm zamykający...Big Jim wykonany jest ze stali sprężynowej wysokiej jakości.


    Reference: http://search.multipick-service.cc/?p%3Alang=polish&Realm=MP...
babetka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Thank you:-) Thanks to all:-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
1 hr
  -> dzięki

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slim jim
łamak


Explanation:
jw.

TLUMACZ77
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Notes to answerer
Asker: Hmm, "łamak" to, za udzieloną kiedyś przez MrMarDara odpowiedzią, stalowa atrapa klucza (dopasowana do wzorca klucza danej marki). Slim Jim przypomina mały "łom":-(