KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

"What goes around, comes around"

Polish translation: kto sieje wiatr, ten zbiera burze...


12:44 Feb 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: "What goes around, comes around"
Szukam polskiego odpowiednika innego niż propozycja Słownika PWN "co rzucisz za siebie, znajdziesz przed sobą". Powiedzenie wygłoszone zostało pod adresem panny młodej, która nakazała swoim druhnom schudnąć na tyle, by w dniu ślubu zmieściły się w przygotowane suknie, a okazuje się, że sama nie jest w stanie "wbić się" we własną, ślubną kreację.
J B-B
Polish translation:kto sieje wiatr, ten zbiera burze...
Explanation:
hm. bo ja wiem? ...
ale może sie przyda.
Selected response from:

Jolanta Konowalczyk
United Kingdom
Grading comment
Przydało się bardzo! Nie słyszałam tego powiedzenia wcześniej, ale pięknie "wpisało" mi się w kontekst! Bardzo dziękuję! Jak również za wszystkie pozostałe propozycje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przyganiał kocioł garnkowiMarek Daroszewski (MrMarDar)
4W cudzym oku źdźbło, a w swoim belki nie widzi
M.Kornijów
3kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada
M.Kornijów
3Nosił wilk razy kilka...
allp
3jakt ty komu tak on tobie
Kornelia Longoria
2jak Kuba Bogu, tak Bog Kubie
CalBoy
2kto sieje wiatr, ten zbiera burze...
Jolanta Konowalczyk


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"what goes around, comes around"
jakt ty komu tak on tobie


Explanation:
na przyklad tak

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2008-02-22 12:46:38 GMT)
--------------------------------------------------

Jak ty komu.... skads mi sie tam wzielo "t" na koncu "jak"


http://www.google.pl/search?hl=pl&q=jak ty komu tak on tobie...

Kornelia Longoria
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dziękuję! Gdyby to druhny jej dokuczały, posowałoby idealnie. Tylko, że te są, niestety, taktowne ;).


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
what goes around, comes around
przyganiał kocioł garnkowi


Explanation:
a sam jeszcze niedawno smolił

w tym wypadku tak bym to oddał

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-02-22 12:54:03 GMT)
--------------------------------------------------

albo przyszła kryska na Matyska


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-02-22 12:58:49 GMT)
--------------------------------------------------

albo jak Kuba Bogu....



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96
Notes to answerer
Asker: Niestety parę linijek wyżej w tekście jedna pani drugiej pani powiedziała: "The pot is calling the kettle black". Nie mogę tego powtórzyć. Ale dziękuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kornelia Longoria: wedlug mnie pasuje idealnie.
1 min
  -> dzięki

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
"what goes around, comes around"
kto sieje wiatr, ten zbiera burze...


Explanation:
hm. bo ja wiem? ...
ale może sie przyda.

Jolanta Konowalczyk
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Przydało się bardzo! Nie słyszałam tego powiedzenia wcześniej, ale pięknie "wpisało" mi się w kontekst! Bardzo dziękuję! Jak również za wszystkie pozostałe propozycje!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"what goes around, comes around"
Nosił wilk razy kilka...


Explanation:
ponieśli i wilka.

Może tak, skoro kocioł i garnek już zajęte.

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"what goes around, comes around"
kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada


Explanation:
O tak jeszcze nie było

M.Kornijów
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"what goes around, comes around"
W cudzym oku źdźbło, a w swoim belki nie widzi


Explanation:
To moim zdaniem pasuje

M.Kornijów
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
"what goes around, comes around"
jak Kuba Bogu, tak Bog Kubie


Explanation:
takie sobie, ale moze..

CalBoy
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10