KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

aggressive ballerina

Polish translation: pewnym siebie/ zuchwałym/ śmiałym (krokiem) baleriny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aggressive ballerina
Polish translation:pewnym siebie/ zuchwałym/ śmiałym (krokiem) baleriny
Entered by: dinde

15:10 Aug 31, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: aggressive ballerina
ktos sie poruszał krokiem powyzszym , jakies pomysły?bo agresywna baletnica brzmi mi nienajlepiej
dinde
pewnym siebie/ zuchwałym/ śmiałym (krokiem) baleriny
Explanation:
ewentualnie "tancerki/baletnicy", ale mysle, ze nalezy rozroznic pomiedzy zwykla tancerka, a balerina czyli baletnica w wiodacej roli

"Ballo" demands aggressiveness from its ballerinas. It's not just that "Ballo" rewards a strong, confident, aggressive ballerina (and if she can do rights to "Ballo", a dancer deserves to be called a ballerina).
Z zacytowanego fragmentu wynosze, ze byc moze w przypadku balerin o taki rodzaj agresji tu chodzi
Selected response from:

Bubz
Grading comment
Dziękuję pięknie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dynamiczna, energiczna
Monika Rozwarzewska
3(tanecznym krokiem) zadziornej baleriny
Jerzy Matwiejczuk
3pewnym siebie/ zuchwałym/ śmiałym (krokiem) balerinyBubz
3krokiem drapieżnego kota
Karolina Olga
3temperamentna /zdecydowana/ energiczna baletnica
iseult


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dynamiczna, energiczna


Explanation:
nie wiem, co bardziej pasuje do kontekstu - czy to opis występu baletowego, czy tylko takie określenie dla kogoś, kto idzie ulicą?

Monika Rozwarzewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Burak
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
temperamentna /zdecydowana/ energiczna baletnica


Explanation:
zgaduje raczej na podstwie uzycia slowa aggresive w innych kontekstach, gdybys dodal szerszy kontekst....

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-08-31 17:00:16 GMT)
--------------------------------------------------

bez dodatkowego kontekstu tzn rozwiklania jaka byla ta osoba, zamienilabym to na:
" chodzila krokiem sprezystym lecz jednoczesnie pelnym gracji"

iseult
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krokiem drapieżnego kota


Explanation:
kot - równie zwinny i pełen gracji jak balerina

takie skojarzenie, może będzie Ci pasowało do kontekstu:)

Karolina Olga
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pewnym siebie/ zuchwałym/ śmiałym (krokiem) baleriny


Explanation:
ewentualnie "tancerki/baletnicy", ale mysle, ze nalezy rozroznic pomiedzy zwykla tancerka, a balerina czyli baletnica w wiodacej roli

"Ballo" demands aggressiveness from its ballerinas. It's not just that "Ballo" rewards a strong, confident, aggressive ballerina (and if she can do rights to "Ballo", a dancer deserves to be called a ballerina).
Z zacytowanego fragmentu wynosze, ze byc moze w przypadku balerin o taki rodzaj agresji tu chodzi


    Reference: http://thesaurus.reference.com/browse/aggressive
Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 97
Grading comment
Dziękuję pięknie

1 day12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(tanecznym krokiem) zadziornej baleriny


Explanation:
Na przykład.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 170