KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

laying them open to sin

Polish translation: czyniąc je (umysły) podatnymi na grzech


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:laying them open to sin
Polish translation:czyniąc je (umysły) podatnymi na grzech
Entered by: dinde

23:31 Feb 8, 2009
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: laying them open to sin
nie mogę znalezc wlasciwego slowa
The devil has entered the minds of innocents, laying them open to sin
dinde
czyniąc je (umysły) podatnymi na grzech
Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="podatne na grzech&btnG=...

--------------------------------------------------
Note added at   15 min (2009-02-08 23:47:20 GMT)
--------------------------------------------------

albo

wystawiając je na zgorszenie

--------------------------------------------------
Note added at   16 min (2009-02-08 23:48:11 GMT)
--------------------------------------------------

narażając je na zgorszenie
Selected response from:

smok
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3czyniąc je (umysły) podatnymi na grzechsmok
4 +2wystawić na pastwę grzechu/zatruć grzechem/zasiać ziarno grzechuKjub
3 +1otwierając je na grzech
Tomasz Poplawski
3narażając je na grzech
Ola Kubiak
1skłonne do grzechu
geopiet


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
czyniąc je (umysły) podatnymi na grzech


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="podatne na grzech&btnG=...

--------------------------------------------------
Note added at   15 min (2009-02-08 23:47:20 GMT)
--------------------------------------------------

albo

wystawiając je na zgorszenie

--------------------------------------------------
Note added at   16 min (2009-02-08 23:48:11 GMT)
--------------------------------------------------

narażając je na zgorszenie

smok
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: podoba mi się "czyniąc je podatnymi"
4 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Grzegorz Mysiński
6 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Jerzy Matwiejczuk
8 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
otwierając je na grzech


Explanation:
Nie twiwerdzę, że jest to szczególnie odkrywcze, ot, jeden z wariantów, trochę dosłowniejszy


Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Matwiejczuk: Pozostawiając otwarte?
8 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wystawić na pastwę grzechu/zatruć grzechem/zasiać ziarno grzechu


Explanation:
Garść propozycji. Ale może nie ma co kombinować, dosłowne "otworzyć serca/umysły na grzech" brzmi też dobrze i akuratnie.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2009-02-08 23:51:02 GMT)
--------------------------------------------------

No tak, zanim wysłałem odpowiedź, pojawiły się dwie inne. ;) Propozycje Tomasza i Smoka bardzo dobre.

Kjub
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: wystawić lub wydać
4 hrs
  -> Dziękuję.

agree  clairee
19 hrs
  -> Dziękuję.

26 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
skłonne do grzechu


Explanation:


geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 187

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
narażając je na grzech


Explanation:
albo "kusząc grzechem"

Ola Kubiak
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4