KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

ferocious arak

Polish translation: piekielnie mocny arak


13:53 Feb 21, 2009
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: ferocious arak
popijają jedzenie czymś takim
i nie bardzo wiem jak to rozumieć
Kraj arabski
chodzi o mocny?
dinde
Polish translation:piekielnie mocny arak
Explanation:
taka propozycja
http://pl.wikipedia.org/wiki/Arak_(napój_alkoholowy)
http://en.wikipedia.org/wiki/Arak_(distilled_beverage)


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-21 15:01:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ultrasport.pl/arak_-_dawny_czar_polkwaterki_z_ara...
http://www.gotowanie.v9.pl/slownik/25.php
http://www.open-bar.pl/alkohole/Arak - alkohol z Bliskiego W...
to tak, żeby udowodnić, że smak anyżowy jednak...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-21 15:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

ognisty jeszcze może
Selected response from:

Joanna Wachowiak-Finlaison
Malaysia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5piekielnie mocny arak
Joanna Wachowiak-Finlaison
4okrutnie mocny arakkorbenPL
3zjadliwy arak
allp


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
piekielnie mocny arak


Explanation:
taka propozycja
http://pl.wikipedia.org/wiki/Arak_(napój_alkoholowy)
http://en.wikipedia.org/wiki/Arak_(distilled_beverage)


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-21 15:01:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ultrasport.pl/arak_-_dawny_czar_polkwaterki_z_ara...
http://www.gotowanie.v9.pl/slownik/25.php
http://www.open-bar.pl/alkohole/Arak - alkohol z Bliskiego W...
to tak, żeby udowodnić, że smak anyżowy jednak...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-21 15:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

ognisty jeszcze może


Joanna Wachowiak-Finlaison
Malaysia
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Marta Chelicka-Bernardo
17 mins
  -> dzięki

agree  Aleksandra Adler: podoba mi się :))
3 hrs
  -> cieszę się:)

agree  clairee: jestem za ognistym, zwłaszcza, że w świecie arabskim "piekielny" niekoniecznie kojarzy się z mocnymi wrażeniami, któych np.: się szuka ;-)
3 hrs
  -> piekelnie ognisty:)

agree  allp: Ognisty. Moc jak moc, ale ten smak... brrr, aż mnie wstrząsa ;)
3 hrs
  -> zgadzam się, że brrr...

agree  legato
1 day10 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
okrutnie mocny arak


Explanation:
IMHO

korbenPL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zjadliwy arak


Explanation:
Ja to bym tak ujęła. Albo, mimo wszystko, piekielny. I to by było najbliższe wrażeniom smakowym, jakie rzeczony trunek daje. Ale to tylko moja bardzo skromna opinia. Niektórzy lubią.

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2009-02-21 18:22:01 GMT)
--------------------------------------------------

Litości, araku się nie je ;)
fakt, że to potoczne znaczenie "zjadliwości" brzęczy w uszach, ale może nie dajmy się zwariować :)

a w sumie to najlepiej chyba sens oddaje słówko "piekielny" - a co do zastrzeżeń, które wyżej wniosła clairee - Koran zabrania picia alkoholu i nic mi nie wiadomo, żeby arak miał jakąś specjalną dyspensę, więc pod tym względem też jest piekielny

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127
Notes to answerer
Asker: Dzięki ze słókiem zjadliwy jest ten problem, że są rzeczy zjadliwe i niezjadliwe i obawiam się , że Twoja zjadliwość :-) jest niemal niezrozumiała obecnie