KudoZ home » English to Polish » Geography

snowbelt jako czesc geograficzna USA

Polish translation: musisz coś wybrać


14:47 Sep 2, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Geography
English term or phrase: snowbelt jako czesc geograficzna USA
pytalam sie juz wczesniej i dostalam kilkulinijkowe definicje albo propozycje "pas sniezny", tego sformuowania ktore odnosiloby sie do usa nigdzie nie znalazlam- teraz podaje slowo w kontekcie,
slownik pwn podaje pas œrodkowozachodnich i pó³nocnowschodnich stanów, charakteryzuj¹cych siê ostrymi zimami- to troche za dlugie
zas sunbelt juz przyjelo sie jako tzw. pas sloneczny

The wider worry is that America's great sorting-out could damage the country by producing a stratified land of haves and have-nots, and creating more class divisions (of which more later in this survey). Yet there is also plenty to counter the forces of separation. America's successful areas are not set in stone. In the 1960s, the new frontiers were California, Texas and Florida. In the 1980s and 1990s, they were Nevada, Arizona and Colorado. Now they have shifted yet again. Some of the fastest-growing counties of the past five years have been in the snowbelt: Kendall County, near Chicago; Lincoln County, South Dakota; Delaware County in central Ohio; and Scott County, south of Minneapolis. Within the sunbelt, people are moving from congested coastal hubs to smaller towns in the interior south and west. Miami is out, Orlando is in. Riverside is taking up where Los Angeles left off.

dzieki z gory za odpowiedzi
ewa
Polish translation:musisz coś wybrać
Explanation:
To, ze jakiegoś terminu nie znalazłś nie znaczy, że nie możesz go utworzyć per analogiam. Subelt się utarł jako pas słoneczny zapewne dlatego, że jest atrakcyjniejszy turystycznie. W tym tekście są one nawet wymienione obok siebie. Nie szukaj gotowych rozwiązań. Trzeba czasem mieć odwagę ukuwać nowe terminy. A przypisu i tak nie unkniesz.
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2musisz coś wybrać
IwonaASzymaniak
4stany północne / pas stanów północnych
bartek


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
snowbelt jako czesc geograficzna usa
stany północne / pas stanów północnych


Explanation:
tak daje Kosciuszko -

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
snowbelt jako czesc geograficzna usa
musisz coś wybrać


Explanation:
To, ze jakiegoś terminu nie znalazłś nie znaczy, że nie możesz go utworzyć per analogiam. Subelt się utarł jako pas słoneczny zapewne dlatego, że jest atrakcyjniejszy turystycznie. W tym tekście są one nawet wymienione obok siebie. Nie szukaj gotowych rozwiązań. Trzeba czasem mieć odwagę ukuwać nowe terminy. A przypisu i tak nie unkniesz.

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: hihihi, w tym samym czasie pisalem swoja notke:)
1 min
  -> kindred spirits think alike :)

agree  allp: jest jeszcze pas biblijny
1 min
  -> dzięki :-)