KudoZ home » English to Polish » Geology

KT boundary

Polish translation: granica K/T


12:19 Jun 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Geology / Geology
English term or phrase: KT boundary
granicy kreda-trzeciorzęd? A może jakoś inaczej
DarekS
Polish translation:granica K/T
Explanation:
w skrócie.

Wprawdzie Amerykanie nie dysponują dokładnymi danymi stratygraficznymi tamtych rejonów, lecz wszystkie chińskie raporty dowodzą, że materiał ten pochodzi z przełomu kredy i trzeciorzędu - tzw. granicy K/T. Na początku lat 80. amerykański geolog Louis Alvarez zaproponował nowatorskie wyjaśnienie tajemniczej zagłady życia na Ziemi w tym czasie.
http://www.wprost.pl/ar/?O=5658&C=57

http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&biw=995&q="granicy...
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1granica K/T
Adam Zakrzewski
4granica/przełom kreda/trzeciorzęd
ZenonStyczyrz


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kt boundary
granica/przełom kreda/trzeciorzęd


Explanation:
w internecie s± też linki do kreda/trzeciorzęd

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-06-23 12:27:06 GMT)
--------------------------------------------------

oczywi¶cie linki do kreda-trzeciorzęd

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kt boundary
granica K/T


Explanation:
w skrócie.

Wprawdzie Amerykanie nie dysponują dokładnymi danymi stratygraficznymi tamtych rejonów, lecz wszystkie chińskie raporty dowodzą, że materiał ten pochodzi z przełomu kredy i trzeciorzędu - tzw. granicy K/T. Na początku lat 80. amerykański geolog Louis Alvarez zaproponował nowatorskie wyjaśnienie tajemniczej zagłady życia na Ziemi w tym czasie.
http://www.wprost.pl/ar/?O=5658&C=57

http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&biw=995&q="granicy...

Adam Zakrzewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  3am: a w pelni granica kreda/trzeciorzed lub kredy i trzeciorzedu
2 hrs