KudoZ home » English to Polish » Geology

magma plume head

Polish translation: pióropusz magmy


13:04 Jul 6, 2002
English to Polish translations [PRO]
Science - Geology / Geology
English term or phrase: magma plume head
Coś nie bardzo mi tu pasuje określenie 'pióropusz magmy' (przez analogię do pióropusza dymu), a już zpełnie nie mam konceptu jak do tego pióropusza wcisnąć 'head'
leff
Polish translation:pióropusz magmy
Explanation:
moqwi sie na pewno. Zaraz znajde referencje

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-06 15:20:49 (GMT)
--------------------------------------------------

przepraszam, miesiac temu tlumaczylem o Wielkich Rowach Afrykanskich, ryftach itd i mialem tez problem z owymi pioropuszami. Udalo mi je znalezc, ale teraz jakos nie moge ich znalezc w zadnej z ksiazek (a mam gdzies na pewno!)
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
Dzięki, ostatecznie zdecydowałem się jednak na 'pióropusz płaszcza' bo takie określenia spotkałem na stronach eduseek, Świata Nauki i Zjazdu Fizyków Polskich. Szkoda że nie miałeś żadnej propozycji dla tej 'głowy'. A przy okazji dziękuję Bartkowi za ciekawe linki :-)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2czoło
Andrzej Lejman
4 +2pióropusz magmy
Jakub Szacki
4komora magmowa / ognisko magmowe
bartek


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
czoło


Explanation:
a plum to nie tylko pióropusz, ale i "smuga", a także słup wody lub ziemi po wybuchu.
Więc może "czoło jęzora/strumienia" magmy?

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm: na to wygląda
13 mins

agree  Lota
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
komora magmowa / ognisko magmowe


Explanation:
http://images.google.com.pl/imgres?imgurl=www.le.ac.uk/geolo...

Pod tym adres masz rysunek magma plume head

Pod adresm http://ufo.nano.pl/wulkany.htm masz komorę magmową. To samo tutaj: http://www.piorunki.iq.pl/wulkany.html

Tutaj http://wiem.onet.pl/wiem/01da64.html jest to nazwane ogniskiem magmowym i porównując z rysunkiem z pierwszego adresu wychodzi nam "magma plume head"

Gdybyś nie mógł otworzyć pierwszego adresu wpisz w google 'plume head" i kliknij Grafika


    Reference: http://images.google.com.pl/imgres?imgurl=www.le.ac.uk/geolo...
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pióropusz magmy


Explanation:
moqwi sie na pewno. Zaraz znajde referencje

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-06 15:20:49 (GMT)
--------------------------------------------------

przepraszam, miesiac temu tlumaczylem o Wielkich Rowach Afrykanskich, ryftach itd i mialem tez problem z owymi pioropuszami. Udalo mi je znalezc, ale teraz jakos nie moge ich znalezc w zadnej z ksiazek (a mam gdzies na pewno!)


Jakub Szacki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dzięki, ostatecznie zdecydowałem się jednak na 'pióropusz płaszcza' bo takie określenia spotkałem na stronach eduseek, Świata Nauki i Zjazdu Fizyków Polskich. Szkoda że nie miałeś żadnej propozycji dla tej 'głowy'. A przy okazji dziękuję Bartkowi za ciekawe linki :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
3 hrs

agree  Natalie
3 hrs