KudoZ home » English to Polish » Government / Politics

a half-way house

Polish translation: (rozwiązanie) kompromisowe


13:19 Aug 29, 2008
English to Polish translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: a half-way house
They supported the farmers' demand and did not want "a half-way house" solution.
neysa
Polish translation:(rozwiązanie) kompromisowe
Explanation:
... oparte na (dwóch) różnych pomysłach/koncepcjach:
http://tinyurl.com/6j2vmu
Zwrot ten (w formie "halfway home") jest również stosowany w szczególności dla określenia instytucji (zakładów) półwolnościowych, w połowie drogi pomiędzy więzieniem/odwykiem a domem/społeczeństwem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Halfway_house

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2008-08-29 19:11:44 GMT)
--------------------------------------------------

"...a halfway house more usually refers to something combining features of two other things, for example a solution to a problem based on two ideas."

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-08-29 20:00:44 GMT)
--------------------------------------------------

Kompromisowe - w sensie idei, a także mieszane, pośrednie (np. w technice - co nie ma nic wspólnego z prowizorką!)
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Dziękuję! Pana tłumaczenie najlepiej pasuje do kontekstu reszty tekstu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2rozwiązanie przejściowe/połowiczne/tymczasowe
Piotr Rypalski
4 +1stosować półśrodki
clairee
4(rozwiązanie) kompromisowe
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
rozwiązanie przejściowe/połowiczne/tymczasowe


Explanation:
HTH

Piotr Rypalski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 9

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Ćwik
2 hrs
  -> dziękuję

agree  Maciej Andrzejczak
5 hrs
  -> dziękuję

neutral  Jerzy Matwiejczuk: O ile do pewnego stopnia można zgodzić się z określeniem "połowiczne" (w sensie: kompromisowe, niepełne, mieszane), o tyle zdecydowanie nie ma to nic wspólnego z rozwiązaniem przejściowym czy tymczasowym.
6 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stosować półśrodki


Explanation:
szerszy kontekst zweryfikuje przydatność :-)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-08-29 18:58:46 GMT)
--------------------------------------------------

...nie chcieli stosować/zaakceptować półśrodków...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-08-29 19:01:51 GMT)
--------------------------------------------------

lub: nie chcieli (zaakceptować) stosowania półśrodków

Example sentence(s):
  • "Zapobieganie i przeciwdziałanie skutkom osuwisk jest bardziej racjonalne niż stosowanie półśrodków w postaci np. remontu odcinka drogi."
  • "Recepty są proste, ale jak się okazuje na tyle trudne do wcielenia, że łatwiej przychodzi stosować półśrodki."
clairee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
23 mins
  -> dzięki ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(rozwiązanie) kompromisowe


Explanation:
... oparte na (dwóch) różnych pomysłach/koncepcjach:
http://tinyurl.com/6j2vmu
Zwrot ten (w formie "halfway home") jest również stosowany w szczególności dla określenia instytucji (zakładów) półwolnościowych, w połowie drogi pomiędzy więzieniem/odwykiem a domem/społeczeństwem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Halfway_house

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2008-08-29 19:11:44 GMT)
--------------------------------------------------

"...a halfway house more usually refers to something combining features of two other things, for example a solution to a problem based on two ideas."

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-08-29 20:00:44 GMT)
--------------------------------------------------

Kompromisowe - w sensie idei, a także mieszane, pośrednie (np. w technice - co nie ma nic wspólnego z prowizorką!)

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142
Grading comment
Dziękuję! Pana tłumaczenie najlepiej pasuje do kontekstu reszty tekstu.