KudoZ home » English to Polish » Human Resources

insider trading laws

Polish translation: prawo regulujące wykorzystanie informacji poufnych przy transakcjach papierami wartościowymi


08:36 Jun 17, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: insider trading laws
Mam tu mały problem. Na życzenie mogę przytoczyć szerszy kontekst, chwilowo tyle:
"X's decision to share insider information with his sister, Juliet, violates the *insider trading* laws. Eve's decision to share confidential information probably is legal (though not necessarily right)."
a więc: udzielenie "insider information" osobie spoza firmy jest niezgodne z przepisami dot. "insider trading". W tym przypadku ta osoba może wykorzystać te informacje tdo gry na giełdzie - tak wynika z dalszego kontekstu. Natomiast udzielenie informacji poufnych "confidential information" jest zgodne z prawem, ale nie wporzadku wobec firmy. Jak zaznaczyć różnicę między "insider information" a "confidential information" i jak w takim razie przetłumaczyć "insider trading laws"?
Katarzyna Landsberg-Polubok
Polish translation:prawo regulujące wykorzystanie informacji poufnych przy transakcjach papierami wartościowymi
Explanation:
Jako laik tak to rozumiem. Może inne propozycje będą lepsze.
Selected response from:

DarekS
Grading comment
Dzięki, tak napisałam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3przepisy prawa dot. 'inside trading'
Adam Lankamer
3prawo regulujące wykorzystanie informacji poufnych przy transakcjach papierami wartościowymi
DarekS


Discussion entries: 4





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prawo regulujące wykorzystanie informacji poufnych przy transakcjach papierami wartościowymi


Explanation:
Jako laik tak to rozumiem. Może inne propozycje będą lepsze.

DarekS
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dzięki, tak napisałam

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przepisy prawa dot. 'inside trading'


Explanation:
jeśli tekst kierowany jest do specjalistów, nie widzę problemu

jeśli do ogółu, trzeba niestety wymyśleć "opisowego tasiemca"

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 375