KudoZ home » English to Polish » Human Resources

specific accounting due diligence

Polish translation: sugestie poniżej


13:18 Mar 16, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / job description
English term or phrase: specific accounting due diligence
Jeszcze jedno z zadań dyrektora ds operacyjnych:

To assist XXX [nazwa firmy, a raczej pewnie chodzi o zarząd firmy] in **specific accounting due diligence** in Poland.
Agnieszka Zmuda
Poland
Polish translation:sugestie poniżej
Explanation:
due diligence to analiza ekonomiczno-finansowej spółki, ale bardzo często mówi się "badanie due diligence"

W Twoim zdaniu mamy jeszcze "specific accounting" więc całość mogłaby brzmieć

"wspierać / udzielać pomocy firmie XXX w trakcie wykonywania **badań due diligence / analiz ekonomiczno-finansowych z uzwzględnieniem konkretnych aspektów rachunkowości spółek** w Polsce"

Być może jeszcze "specific accounting" może oznaczać "część rachunkową" takich analiz (zawsze jest podział na część rachunkową i prawną.

HTH
Selected response from:

inmb
Grading comment
Ta propozycja najbardziej mnie przekonała. Dziękuję za wszystkie :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4należyta staranność w odniesieniu do konkretnych operacji księgowychRoman Kozierkiewicz
4należyta staranność wymagana przy prowadzeniu rachunkowościyastee
4sugestie poniżej
inmb


Discussion entries: 2





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sugestie poniżej


Explanation:
due diligence to analiza ekonomiczno-finansowej spółki, ale bardzo często mówi się "badanie due diligence"

W Twoim zdaniu mamy jeszcze "specific accounting" więc całość mogłaby brzmieć

"wspierać / udzielać pomocy firmie XXX w trakcie wykonywania **badań due diligence / analiz ekonomiczno-finansowych z uzwzględnieniem konkretnych aspektów rachunkowości spółek** w Polsce"

Być może jeszcze "specific accounting" może oznaczać "część rachunkową" takich analiz (zawsze jest podział na część rachunkową i prawną.

HTH


inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 114
Grading comment
Ta propozycja najbardziej mnie przekonała. Dziękuję za wszystkie :)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
należyta staranność wymagana przy prowadzeniu rachunkowości


Explanation:
tzn. taka jak wymagana przy prowadzeniu rachunkowości

zdanie... udzielać wsparcia (komu) w prowadzeniu ksiąg rachunkowych (jeśli zarządowi to "w zapewnieniu prowadzenia ksiąg rachunkowych") z należytą starannością wymaganą dla tego celu.

yastee
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
należyta staranność w odniesieniu do konkretnych operacji księgowych


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-03-17 05:20:25 GMT)
--------------------------------------------------

Poniewaz "due dilligence" w podanych odpowiedziach nie pasuje do kontekstu - to korzystając z linków mozna zaproponować "szczególny proces analizy finansowych aspektów działalności firmy".

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 175