KudoZ home » English to Polish » Human Resources

Part time employees accrue annual holiday entitlement on a pro rata basis

Polish translation: pracownikom


17:42 Mar 26, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: Part time employees accrue annual holiday entitlement on a pro rata basis
fraza dokładnie brzmi tak:

Part time employees accrue annual holiday entitlement on a pro rata basis to the above.

to 'above' dotyczy paragrafu, w którym mowa jest o liczbie dni urlopu, które przysługują pełnoetatowym pracownikom firmy.

Mam mgliste pojęcie o tym, co to może znaczyć, ale wolę nie ryzykować i zapytać specjalistów.
Janusz Kaminski
Latvia
Polish translation:pracownikom
Explanation:
pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu przysługuje prawo do rocznego urlopu proporcjonalnie do przepracowanych dni

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2007-03-26 18:35:49 GMT)
--------------------------------------------------

Do Latirius - pewnie, zagalopowałem się: coś w stylu: przysługuje roczny wymiar urlopu w wysokości / liczbie dni proporcjonalnej...
Selected response from:

ZenonStyczyrz
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Poniżej.
inmb
4pracownikom
ZenonStyczyrz


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
part time employees accrue annual holiday entitlement on a pro rata basis
pracownikom


Explanation:
pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu przysługuje prawo do rocznego urlopu proporcjonalnie do przepracowanych dni

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2007-03-26 18:35:49 GMT)
--------------------------------------------------

Do Latirius - pewnie, zagalopowałem się: coś w stylu: przysługuje roczny wymiar urlopu w wysokości / liczbie dni proporcjonalnej...

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 9
Notes to answerer
Asker: z tej odpowiedzi wynika, że pracowniom przysługuje prawo do urlopu, który trwałby 1 rok. A tu chyba mowa jest o corocznym uprawniwniu urlopowym.


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
part time employees accrue annual holiday entitlement on a pro rata basis
Poniżej.


Explanation:
Wymiar urlopu przysługujący pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy nalicza się proporcjonalnie.

Oczywiście chodzi o zachowanie proporcji: czas pracy - urlop. Rok (a dokładnie rok urlopowy np w Wielkiej Brytanii) łączy się z określoną ilością dni urlopu. Jeśli ktoś w r.u. pracował na 1/2 etatu, to przysługuje mu połowa itd.

HTH

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 114