KudoZ home » English to Polish » Human Resources

health plan management vs. pharmacy benefits management

Polish translation: zarządzanie planowaniem leczenia vs. zarządzanie kosztami leczenia farmaceutycznego


09:08 Mar 31, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: health plan management vs. pharmacy benefits management
XXX provides _health plan management, pharmacy benefits management_ and BPO services to the managed care market and self-funded commercial and government employers and health plans.

czy chodzi o zarządzanie planami opieki zdrowotnej i - świadczeń farmaceutycznych ?? Jest może jakiś odpowiednik tego po polsku?
Z góry dziękuję!
Irena Daniluk
Poland
Polish translation:zarządzanie planowaniem leczenia vs. zarządzanie kosztami leczenia farmaceutycznego
Explanation:
Pierwsze odnosi się do usług medycznych, a drugie odnosi się do leków (istnieją tańsze ekwiwalenty niektórych leków).
W USA działają komercyjne organizacje, zwane pharmacy benefits managers, zajmujące się w imieniu
płatników (firm ubezpieczeniowych) kontrolą i kreacją gospodarki lekowej. Ich zadaniem, na którego realizacji zarabiają,
jest także zmniejszanie kosztów. W całym kraju zatrudniają one tysiące osób.

Lekarze zatrudnieni przez organizacje zapewniające ochronę zdrowia (managed care organizations - MCO [odpowiedniki kas chorych w Polsce - przyp. red.]) są zobowiązani do przestrzegania receptariuszy oraz praktyk ustalanych przez instytucje zajmujące się zmniejszaniem kosztów leczenia (pharmacy benefit management - PBM).
Selected response from:

Krzysztof Brzozowski
Grading comment
Dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zarządzanie planowaniem leczenia vs. zarządzanie kosztami leczenia farmaceutycznegoKrzysztof Brzozowski
4zarządzanie świadczeniami w zakresie opieki zdrowotnej vs zarządzanie systemem świadczeń dot. ...
inmb


Discussion entries: 3





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zarządzanie planowaniem leczenia vs. zarządzanie kosztami leczenia farmaceutycznego


Explanation:
Pierwsze odnosi się do usług medycznych, a drugie odnosi się do leków (istnieją tańsze ekwiwalenty niektórych leków).
W USA działają komercyjne organizacje, zwane pharmacy benefits managers, zajmujące się w imieniu
płatników (firm ubezpieczeniowych) kontrolą i kreacją gospodarki lekowej. Ich zadaniem, na którego realizacji zarabiają,
jest także zmniejszanie kosztów. W całym kraju zatrudniają one tysiące osób.

Lekarze zatrudnieni przez organizacje zapewniające ochronę zdrowia (managed care organizations - MCO [odpowiedniki kas chorych w Polsce - przyp. red.]) są zobowiązani do przestrzegania receptariuszy oraz praktyk ustalanych przez instytucje zajmujące się zmniejszaniem kosztów leczenia (pharmacy benefit management - PBM).


    Reference: http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=11990&_tc=3C177528B8...
Krzysztof Brzozowski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję za pomoc

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zarządzanie świadczeniami w zakresie opieki zdrowotnej vs zarządzanie systemem świadczeń dot. ...


Explanation:
... sprzedaży leków" (nie zmieścilem)

Propozycja. Po Twoich wyjaśnieniach. Poszedłem w kierunku "szerokim".

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 114