KudoZ home » English to Polish » Human Resources

a thought lider

Polish translation: guru


23:17 Apr 23, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: a thought lider
bez kontekstu :) w internecie roi się od definicji i dłuuugich opisowych wyjaśnień w języku ang - czy jest oficjalne polskie tłumaczenie?
Pozdrawiam wszystkich
EwciaHo
Polish translation:guru
Explanation:
Może tak?

--------------------------------------------------
Note added at   8 godz. (2008-04-24 07:27:30 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj to połączenie:
http://tinyurl.com/4nkamy

--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2008-04-24 11:05:51 GMT)
--------------------------------------------------

... i akceptowanie innych w tej roli.
Na przykład.

--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-04-24 11:25:15 GMT)
--------------------------------------------------

Przychodzi mi jeszcze do głowy "przywództwo/przewodnictwo intelektualne" - co przesuwa punkt ciężkości bardziej w sferę myśli, bo guru to przewodnik "kompleksowy": i od rozumu i od duszy.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
TA - DAM!! Za-my-kam :) i zmykam żeby uniknąć gromów ;) Dziękuję wszystkim za tę dyskusję i bój z wykorzystaniem opiniotwórczych innowacji myślowych. Wybieram guru gdyż rzeczywiście jest najbardziej ogólny - nie budzi kontrowersji i nie (brzydko mówiąc) zachodzi na inne obszary (nie ma problemu z opozycjami z gatunku myśl/innowacja/opinia/koncepcja/duch >> a zarazem to najbardziej "kompleksowy" termin - dotyczyć może i opinii i innowacji i twórczego myślenia itd. :) no cóż mogłabym więcej tu napisać - ale po co >> closing time >> jescze raz WIELKIE dzieki dla WSZYSTKICH - Adama / Jerzego / Izy / Bajbus / Polangmar / Bubz i oczywiście BARTKA :)) i wszystkich pozostałych którzy śledzili tę dyskusję i w jakikolwiek sposób się do niej włączyli. Pozdrawiam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4środowisko opiniotwórcze
Adam Lankamer
3 +1guru
Jerzy Matwiejczuk
3rola opiniotwórcza
Iza Szczypka
3przywódca duchowy
bajbus
3 -1lider innowacjiBubz


Discussion entries: 39





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
środowisko opiniotwórcze


Explanation:
hth

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-04-24 10:56:08 GMT)
--------------------------------------------------

może dalej coś tak: "stymulowanie innych do kreatywnego myślenia" - dosłownie chyba nie ma co

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 375
Notes to answerer
Asker: dzień dobry - dziękuję Ci za niestandardowy przekład (przecinków nie ma i nie będzie w moich notkach bo klawiatura dalej zacięta:) a czy mógłbyś spojrzeć na zdanie z którego to określenie zostało wizięte? Being a thought leader and enabling others to exercise thought leadership are both important... co byś zrobił z 2 częścią? Pozdrawiam serdecznie Ewa

Asker: witaj Adam. Myślę że to fajna propozycja tylko jeszcze się zastanowię na tym thought leadership - chyba jest tak jak sugerujesz bo ci "inni" chyba tak naprawdę mają robić coś innego niż sprawować przywództwo - pomyślę jeszcze. Dzięki :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: ew. jego przedstawiciel jeśli musi być liczba pojedyncza
3 hrs

agree  bartek: za odejście od lidera :) / Dzięki za zachęte do odczepienia się ode mnie. Jakiś tydzień w jakims zestawieniu kompetencji przerobiłam toto własnie na "rola stymulująca" i poszło. Klawiatura mi się zacinała na liderze
3 hrs

disagree  Polangmar: Zupełnie nie rozumiem, jak pojedynczy człowiek może być środowiskiem.
8 hrs
  -> szkoda ... nie należy wszystkiego brać zbyt dosłownie ...liderze myśli ;-)

disagree  Bubz: To ma byc pojedynczy czlowiek, ktory jest tworca nowych pomyslow i innowacji, a nie jakas grupa ludzi. Srodowiskiem opiniotworczym PRL-u byla warstwa inteligencji. Tu chodzi o osobe o swoistych cechach.
22 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
guru


Explanation:
Może tak?

--------------------------------------------------
Note added at   8 godz. (2008-04-24 07:27:30 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj to połączenie:
http://tinyurl.com/4nkamy

--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2008-04-24 11:05:51 GMT)
--------------------------------------------------

... i akceptowanie innych w tej roli.
Na przykład.

--------------------------------------------------
Note added at   12 godz. (2008-04-24 11:25:15 GMT)
--------------------------------------------------

Przychodzi mi jeszcze do głowy "przywództwo/przewodnictwo intelektualne" - co przesuwa punkt ciężkości bardziej w sferę myśli, bo guru to przewodnik "kompleksowy": i od rozumu i od duszy.

Jerzy Matwiejczuk
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213
Grading comment
TA - DAM!! Za-my-kam :) i zmykam żeby uniknąć gromów ;) Dziękuję wszystkim za tę dyskusję i bój z wykorzystaniem opiniotwórczych innowacji myślowych. Wybieram guru gdyż rzeczywiście jest najbardziej ogólny - nie budzi kontrowersji i nie (brzydko mówiąc) zachodzi na inne obszary (nie ma problemu z opozycjami z gatunku myśl/innowacja/opinia/koncepcja/duch >> a zarazem to najbardziej "kompleksowy" termin - dotyczyć może i opinii i innowacji i twórczego myślenia itd. :) no cóż mogłabym więcej tu napisać - ale po co >> closing time >> jescze raz WIELKIE dzieki dla WSZYSTKICH - Adama / Jerzego / Izy / Bajbus / Polangmar / Bubz i oczywiście BARTKA :)) i wszystkich pozostałych którzy śledzili tę dyskusję i w jakikolwiek sposób się do niej włączyli. Pozdrawiam.
Notes to answerer
Asker: dziekuję za propozycję ale jak w takim razie poradzić sobie z 2 częścią zdania Being a thought leader and enabling others to exercise thought leadership are both important... pozdrawiam :)

Asker: dzięki to jest całkiem całkiem (2 część) :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: guru brzmi pięknie - byle mi tu nie liderował :)
1 day7 hrs
  -> Dziękuję z guru!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przywódca duchowy


Explanation:
a może taka wersja?

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-04-24 13:34:49 GMT)
--------------------------------------------------

No cóż, trudno. Asker nasz pan :)


bajbus
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dziękuję za propozycję :)

Asker: troszkę za duchowo ;)

Asker: :)


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
lider innowacji


Explanation:
lub
'lider strategii innowacji'
Wiki: "Thought leader is a buzzword or article of jargon used to describe a futurist or person who is recognized among their peers and mentors for innovative ideas and demonstrates the confidence to promote or share those ideas as actionable distilled insights (thinklets)".

Termin wystepuje tylko w odniesieniu do biznesu, wiec trudno mowic o ideologii (to domena polityki). Mysl czy koncepcja jest niezla, ale brzmi dosc ogolnie. Wedlug mnie nowa mysl w biznesie to 'innowacja', a 'lider innowacjii' kojarzy sie jednoznacznie, przynajmniej mnie, z obszarem biznesu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2008-04-25 01:25:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://209.85.173.104/search?q=cache:UE8L5gsVTNAJ:www.elise....

'Lider innowacjii' oraz 'przywództwo innowacyjne' (moze dotyczyc zarowno pojedynczej osoby lub tez pojedynczej firmy, jak w powyzszym linku.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Thought_Leadership
    Reference: http://www.google.co.nz/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&r...
Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 81
Notes to answerer
Asker: http://www.google.pl/search?hl=pl&newwindow=1&suggon=0&q=%22przyw%C3%B3dztwo+innowacyjne%22&lr=lang_pl http://www.google.pl/search?hl=pl&newwindow=1&suggon=0&q=%22lider+innowacji%22&lr=lang_pl

Asker: podoba mi się bardzo - ale czy nie jest zbyt produktowe/technologiczne? :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  bartek: lider innowacji to zupełnie inna bajka - wystarczy poczytać regulamin konkursu
1 day7 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rola opiniotwórcza


Explanation:
Byłoby tak:
Odgrywanie roli opiniotwórczej i umożliwianie innym sprawowania przywództwa intelektualnego...
To właśnie robi Adam wśród tych odpowiedzi. :))

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-04-25 09:41:56 GMT)
--------------------------------------------------

Przywództwo intelektualne pożyczyłam oczywiście od Jerzego - żeby nie było, że cichcem plagiatuję. :))

Iza Szczypka
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: dziękuję za propozycję :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bubz: Problem polega na tym, ze opinie moze wydac kazdy, a 'thought leader' to osoba wyjatkowa, uznana przez swoje srodowisko, patrzaca jasno w przyszlosc, tworca nowoczesnych pomyslow, a nie osoba wydajaca opinie
13 hrs
  -> Odsyłam do hasła SJP "opiniotwórczy"...

agree  bartek: rany - komentarze do odpowiedzi też jakby bardziej paranoiczne - widzisz, mam rację, że uciekłam z tego cyrku o pogarszającej sie jakości :) :) // A nie mówiłam? :) :)
20 hrs
  -> No co Ty, adrenalina buzuje, dyskusje kwitną, a Ty chcesz rakiem na jakieś Malediwy? I tak Cię tu przyciąga :-P

disagree  Polangmar: Należy odróżnić pojęcie "thought leader" od pojęcia "opinion leader".
1 day2 hrs
  -> A język polski to odróżnia? Chyba, że "myśliwy"...