KudoZ home » English to Polish » Human Resources

line authority

Polish translation: zależność formalna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line authority
Polish translation:zależność formalna
Entered by: xxxK S

15:41 Jul 7, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: line authority
Heads a single function with multiple disciplines
Often covers fields outside their own experience
Responsible for crafting functional strategy for business contribution
Often leads without line authority for all resources (???)
Very focused on productivity
More focused on sustainable competitive advantage than short term success

Cechy charakteryzujące stanowisko zarządzającego pionem. Dzięki!!!
xxxK S
United Kingdom
zależność formalna
Explanation:
Often leads without line authority for all resources

Jeśli te "resources" są "human", to ja widziałbym to tak:

Często kieruje, bez formalnej zależności [bez formalnego stosunku służbowego], innymi (wszystkimi) osobami

Często obejmuje funkcje przywódcze, z pominięciem zależności formalnych, w stosunku do całości zespołu

HTH

Selected response from:

inmb
Grading comment
sama bym lepiej nie wymyśliła:-) dzięki!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1prowadzić / działać z własnej inicjatywyDarek Koter
4rozkazyLuciano Eduardo de Oliveira
2zależność formalna
inmb


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozkazy


Explanation:
Nie znam najlepszego słowa.


    Reference: http://www.answers.com/topic/line-authority?cat=biz-fin
Luciano Eduardo de Oliveira
Brazil
Specializes in field
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zależność formalna


Explanation:
Often leads without line authority for all resources

Jeśli te "resources" są "human", to ja widziałbym to tak:

Często kieruje, bez formalnej zależności [bez formalnego stosunku służbowego], innymi (wszystkimi) osobami

Często obejmuje funkcje przywódcze, z pominięciem zależności formalnych, w stosunku do całości zespołu

HTH



inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 114
Grading comment
sama bym lepiej nie wymyśliła:-) dzięki!!!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prowadzić / działać z własnej inicjatywy


Explanation:
Often leads without line (of) authority- prowadzić / działać z własnej inicjatywy...potocznie: robić coś z własnej inicjatywy

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-07-08 00:47:10 GMT)
--------------------------------------------------

prowadzenie zasobami z własnej inicjatywy, w sensie wpływania (pozytywnie) na innych pomimo nie posiadania bezpośredniego kierownictwa: wpływanie jako prowadzenie (podpowiadanie) w jakim kierunku należy ićś aby wykonać jakąś prace, czy rozwiązać problem

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-07-08 00:47:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://cmd.wichita.edu/Seminar.asp?intNav=1&intID=302

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-07-08 00:50:52 GMT)
--------------------------------------------------

wydaje mi się że inmb odpowiedź brzmie bardziej profesjonalnie....

Darek Koter
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: to jest dobre! dzięki!!!

Asker: właściwie to się teraz zastanawiam jakby to to było z resztą "authority for all resources"


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrew Stanleyson: how would the whole sentence go? ... for all resources
1 hr