KudoZ home » English to Polish » Human Resources

entry-level positions

Polish translation: najniższe stanowiska


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:entry-level positions
Polish translation:najniższe stanowiska
Entered by: Opuncja

21:28 Feb 7, 2009
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources / glass ceiling metaphor
English term or phrase: entry-level positions
Seven reasons the glass ceiling metaphor is misleading:
1. It erroneously assumes that women have equal access to entry-level positions
Opuncja
najniższe stanowiska
Explanation:
lub stanowiska podstawowe

Zobacz np.

http://www.tinyurl.pl?ehfshE1A

http://www.tinyurl.pl?UM8Y6D64

A guglać można po stanowisko + entry level

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2009-02-07 22:15:55 GMT)
--------------------------------------------------

A może "stanowisko początkowe" będzie dobrym rozwiązaniem? Sugeruje wejście na ścieżkę awansu, nie mówi nic o poziomie rozpoczęcia kariery (bo może być różny, tj. zacząć się na jakimś tam szczeblu menedżerskim)... Generalnie jednak "entry level" występuje w opozycji do stanowisk kierowniczych wyższego szczebla.
Selected response from:

Jolanta Kasprzak-Sliwinska
Poland
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4najniższe stanowiska
Jolanta Kasprzak-Sliwinska
3 +1stanowisko na najniższym szczeblu
Edyta Sawin


Discussion entries: 2





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
najniższe stanowiska


Explanation:
lub stanowiska podstawowe

Zobacz np.

http://www.tinyurl.pl?ehfshE1A

http://www.tinyurl.pl?UM8Y6D64

A guglać można po stanowisko + entry level

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2009-02-07 22:15:55 GMT)
--------------------------------------------------

A może "stanowisko początkowe" będzie dobrym rozwiązaniem? Sugeruje wejście na ścieżkę awansu, nie mówi nic o poziomie rozpoczęcia kariery (bo może być różny, tj. zacząć się na jakimś tam szczeblu menedżerskim)... Generalnie jednak "entry level" występuje w opozycji do stanowisk kierowniczych wyższego szczebla.

Jolanta Kasprzak-Sliwinska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Allda: "początkowe" jest lepsze w tym kontekście, bo ma neutralną konotację, a "najniższe" lekko pejoratywną. Do kontekstu potrzebne jest słowo o konotacji pozytywnej lub przynajmniej neutralnej.
25 mins
  -> Słuszna uwaga. Dziękuję.

agree  Polangmar
5 hrs
  -> Dziękuję :)

agree  Roman Kozierkiewicz
8 hrs
  -> Dziękuję :)

agree  TechWrite
11 hrs
  -> Dziękuję :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
stanowisko na najniższym szczeblu


Explanation:
dla nowoprzyjętych pracowników
stanowisko dla początkujących
http://www.izg.pl/?page=aktualnosci&id=944

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TechWrite
11 hrs