KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

armchair critic

Polish translation: kawiarniany / niedzielny krytyk


06:01 Jul 5, 2007
English to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: armchair critic
someone who expresses opinions about things he/she knows little about
plotka
Polish translation:kawiarniany / niedzielny krytyk
Explanation:
propo;
Selected response from:

Ensor
Grading comment
thx
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4kawiarniany / niedzielny krytykEnsor
3 +1domorosły krytykJoanna Borowska
3 +1kanapowy krytyk
Jerzy Matwiejczuk
3(wieczny) krytykant/ malkontent
IwonaASzymaniak


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
kawiarniany / niedzielny krytyk


Explanation:
propo;

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38
Grading comment
thx
Notes to answerer
Asker: thx

Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: kawiarniany ekspert?
47 mins

agree  Barbara Gadomska
1 hr

agree  Michal Berski: kawiarniany ekspert
1 hr

agree  Polangmar: http://tinyurl.com/22gphc
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kanapowy krytyk


Explanation:
Przez analogię do "kanapowych" partii/polityków. Może trochę bliżej oryginału.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71
Notes to answerer
Asker:

Asker: dzięki


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: "kanapowy" odnosi się do wielkości partii, która w calości mieści sie na jednej kanapie
51 mins
  -> ... i tkwiąc tamże ma się nijak do rzeczywistości :)

agree  Polangmar: http://tinyurl.com/2h9jm5
8 hrs
  -> dziękuję

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
domorosły krytyk


Explanation:
do kompletu :o)

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: http://tinyurl.com/29qg9c
7 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(wieczny) krytykant/ malkontent


Explanation:
jeśli to w znaczeniu ogólnym i nie chodzi o wykonywanie zawodu krytyka (literatury, teatralnego, filmowego), bo jak zwykle nie mamy kontekstu, to może tak.

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: dzieki