KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

oiled streets

Polish translation: uliczki olejowane


16:39 Oct 26, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / określenie
English term or phrase: oiled streets
Look west, you'll see early postwar homes comfortably arranged along the quiet oiled streets without sidewalks.
Opis miasta.
maruna
Polish translation:uliczki olejowane
Explanation:
Ta technika chyba nigdy nie była stosowana w Polsce, ale w USA była często stosowana jak tańszy ekwiwalent asfaltowania. Po prostu nawierzchnia drogi gruntowej była nasycana surową ropą albo olejem resztkowym, co przede wszystkim zapobiegało pyleniu
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3uliczki olejowane
leff
2 +1asfaltowe uliczki
Jolanta Konowalczyk


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
asfaltowe uliczki


Explanation:
tak by mi wynikało z linku...


    Reference: http://tinyurl.com/ypz5wo
Jolanta Konowalczyk
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislaw Czech, MCIL
8 mins
  -> dziękuję

neutral  leff: no, z asfaltem to nie ma wiele wspólnego
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uliczki olejowane


Explanation:
Ta technika chyba nigdy nie była stosowana w Polsce, ale w USA była często stosowana jak tańszy ekwiwalent asfaltowania. Po prostu nawierzchnia drogi gruntowej była nasycana surową ropą albo olejem resztkowym, co przede wszystkim zapobiegało pyleniu

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26