KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

grey matter(s)

Polish translation: Srebro najwyższej próby


15:26 Oct 30, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / tenants' newsletter
English term or phrase: grey matter(s)
Tak właśnie brzmi jeden ze nagłówków w biuletynie dla lokatorów. Dotyczy imprezy "annual Grey Matters Week", a dalej jest m.in. taki opis:

Unlike last year, there was no national **Grey Matters** campaign however following the success of last year’s event, [Bla bla] Housing decided to organise a week of activities to really test the **grey matter** of residents.

'Testy' mają mieć charakter zarówno ćwiczeń fizycznych, jak i intelektualnych. Aha, program jest przeznaczony dla seniorów mieszkających w domach opieki środowiskowej (sheltered scheme residents), jeśli ma to jakieś znaczenie.

Może ktoś ma fajny pomysł na chwytliwe wyrażenie i zechce się nim podzielić?
Agnieszka Zmuda
Poland
Polish translation:Srebro najwyższej próby
Explanation:
tydzień pod hasłem: Srebro najwyższej próby

Trochę tu giną te szare komórki, ale skoro są to testy i fizyczne, i intelektualne, to całościowo chyba może być.

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2007-10-30 21:37:22 GMT)
--------------------------------------------------

może być też krócej - Próba srebra

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  2 godz. (2007-10-31 17:35:28 GMT)
--------------------------------------------------

Srebrny Tydzień, podczas którego sprawdzamy srebrne głowy itd
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Wykorzystałam warianty ze srebrem :) Dzięki - również innym Odpowiadającym!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Srebro najwyższej próby
allp
3Ćwicz szare komórki
Maja Źróbecka, MITI
3w zdrowym ciele zdrowy duch
skisteeps
3rusz głową
smerfetka1
3szara substancja/szare komórki
EnglishDirect
2szare ale jare / siwy ale zywyEnsor
2"w sercu ciągle maj"
iseult
1żywe srebro
Brzozajabrzoza


Discussion entries: 6





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ćwicz szare komórki


Explanation:
Szare (komórki) są w modzie
Zadbaj/Dbaj o swoje szare komórki
Szare komórki siwego człowieka (chyba mnie ponioslo)

tyle z mojej burzy.

Maja Źróbecka, MITI
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szara substancja/szare komórki


Explanation:
sugestia

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-10-30 15:37:07 GMT)
--------------------------------------------------

no skoro lokatorzy mają być poddani różnym zabiegom intelektualnym - to rozumiem, ze chodzi o pobudzenie ich istity szarej

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2007-10-30 15:44:53 GMT)
--------------------------------------------------

dzięki za uwagi... zmierzam do tego, że tak naprawdę mozna wykorzystać podane przeze mnie tłumaczenie do stworzenia nazwy, np.:

Doroczny Tydzień Testowania Szarych Komórek

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-10-30 15:46:05 GMT)
--------------------------------------------------

albo:

Doroczny Tydzień Wyzwań dla Szarych Komórek

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-10-30 15:47:20 GMT)
--------------------------------------------------

albo:

Doroczny Tydzień Wyzwań dla Szarych Komórek

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-10-30 15:49:10 GMT)
--------------------------------------------------

... tak czy owak dzięki za ocenę mojej sprawności umysłowej
... zanim człowiek dokończy wypowiedź - już można 'dostać' po szarych komórkach...

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 17

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rusz głową


Explanation:
może tradycyjne "rusz głową" w jakiejś odmianie?

smerfetka1
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w zdrowym ciele zdrowy duch


Explanation:
Propozycja. Moja nauczycielka polskiego zwykła mawiac do "matołów" "zdrowe cielę w zdrowym ciele".

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
żywe srebro


Explanation:
:) propozycja

Brzozajabrzoza
Native speaker of: Native in PolishPolish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
"w sercu ciągle maj"


Explanation:
wiem, nie ma srebra ani szarości, ale skoro ma dotrzeć do polskiego staruszka, to powinno mu być znane i bliskie...
sądzę, że kabaret Starszych Panów wszystkim gdzieś się kołacze po głowie..
możesz dodać, "choć szron na głowie to w sercu ciągle maj", jeśli musi być coś z szarością :)))

iseult
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
szare ale jare / siwy ale zywy


Explanation:
propo;

Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Srebro najwyższej próby


Explanation:
tydzień pod hasłem: Srebro najwyższej próby

Trochę tu giną te szare komórki, ale skoro są to testy i fizyczne, i intelektualne, to całościowo chyba może być.

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2007-10-30 21:37:22 GMT)
--------------------------------------------------

może być też krócej - Próba srebra

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  2 godz. (2007-10-31 17:35:28 GMT)
--------------------------------------------------

Srebrny Tydzień, podczas którego sprawdzamy srebrne głowy itd

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106
Grading comment
Wykorzystałam warianty ze srebrem :) Dzięki - również innym Odpowiadającym!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sienicki: Próba srebra - bardzo zgrabne!
17 hrs
  -> dzięki :)