KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

screening calls

Polish translation: selekcja połączeń


14:57 Nov 10, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / wyrażenie
English term or phrase: screening calls
Siostra ma pretensje do brata, że to robi, bo ona się dodzwania, a ktoś inny nie. Dzieje się to w latach 90. Czy to chodzi o wyświetlanie numeru (to nie jest komórka)?
maruna
Polish translation:selekcja połączeń
Explanation:
myślę, że w beletrystycznym tekście można tak napisać. Siostra ma pretensje, że brat włącza selekcję połączeń - niektórzy mogą się bezpośrednio dodzwonić, a inni nie. Jest to chyba bardziej zrozumiałe dla przeciętnego czytelnika niż "analiza".



--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2007-11-10 20:21:21 GMT)
--------------------------------------------------

Dla ścisłości: nazwa funkcji w komórkach to jedno, a to, co robi brat, to drugie. On po prostu odbiera tylko wybrane telefony. I nie wiemy, czy wyświetla mu się numer, czy ma włączony odsłuch.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3selekcja połączeń
allp
5analiza połączeniaTadeuszWojtasik


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
analiza połączenia


Explanation:
"Call Screening", bo tak to się nazywa. To jest funkcja, która polega na tym, że zamiast odebrać można włączyć pocztę i usłyszeć kto dzwoni. Wtedy można po prostu odebrać albo pozwolić dzwoniącemu się nagrać.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2007-11-10 15:15:33 GMT)
--------------------------------------------------

Albo jeszcze inaczej : "Odsłuch połączenia"


    Reference: http://www.phonescoop.com/glossary/term.php?fid=49
TadeuszWojtasik
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Idziesz za daleko. Tu chodzi po prostu o nie odbieranie telefonów od pewnych osób.
3 hrs
  -> Wiem.Chciałem tylko zaznaczyć,że nie chodzi tu o wyświetlający się numer tylko o możliwość odsłuchania kto dzwoni zanim się zacznie rozmowę. A termin, który podałem, jest używany w specyfikacjach. Oczywiście w gestii tłumacza jest to jak to zgrabnie ująć

neutral  Dariusz Saczuk: Tadeusz, uważaj na to, kiedy przyznajesz komuś "disagree". Pamiętaj, że istnieje opcja neutral, a ty jako "student" masz do czynienia z tłumaczami profesjonalnymi. Piąty stopień pewności wybierany jest poza tym bardzo rzadko, nawet przez najlepszych.
3 hrs
  -> ok. sorry, błąd nowicjusza :) Poprawiłem

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
selekcja połączeń


Explanation:
myślę, że w beletrystycznym tekście można tak napisać. Siostra ma pretensje, że brat włącza selekcję połączeń - niektórzy mogą się bezpośrednio dodzwonić, a inni nie. Jest to chyba bardziej zrozumiałe dla przeciętnego czytelnika niż "analiza".



--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2007-11-10 20:21:21 GMT)
--------------------------------------------------

Dla ścisłości: nazwa funkcji w komórkach to jedno, a to, co robi brat, to drugie. On po prostu odbiera tylko wybrane telefony. I nie wiemy, czy wyświetla mu się numer, czy ma włączony odsłuch.

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106
Notes to answerer
Asker: Tak, chyba "selekcja" bardziej pasuje, choć może coś wspomnę też o odsłuchu, bo z późniejszego rozdziału wynika, że to właśnie robił ten brat.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato: Chodzi tu po prostu o to, że patrzysz kto dzwoni i nie odbierasz telefonów od niektórych osób
1 hr
  -> Masz rację, nie przemyślałam sformułowania do końca. Brat selekcjonuje połączenia albo po prostu wybiórczo odbiera telefony.

neutral  TadeuszWojtasik: To, o co chdziło w pytaniu, działa w przypadku zwykłych telefonów (nie komórek):nie możesz popatrzeć kto dzwoni, zamiast tego pozwalasz by ta osoba zaczęła się nagrywać na sekretarce i gdy już poznasz kto dzwoni (po głosie,albo się przedtawi) to odbierasz
1 hr
  -> Niektóre aparaty stacjonarne mają funkcję wyświetlania numeru dzwoniącego. Chyba to już było w latach 90-tych, chociaż nie jestem całkiem pewna. Tak czy owak, można to nazwać selekcją połączeń.

agree  skisteeps: Jak najbardziej. Tzw. "call display" wprowadzono w Kanadzie w połowie lat '90.
4 hrs
  -> dzięki!

agree  Tomasz Poplawski: W Stanach funkcja "caller ID" w telefonach stacjonarnych działa mniej więcej od roku 1993
5 hrs
  -> dzięki!