KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

to punch above one's weight

Polish translation: dać z siebie wszystko i więcej


11:41 Jan 11, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: to punch above one's weight
(o małej firmie) If you're very obscure or small, as we were, you've got to punch above your weight.
orangelani
Polish translation:dać z siebie wszystko i więcej
Explanation:
- zrobić 110% normy
- wyprzedzić oczekiwania

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-01-11 11:54:43 GMT)
--------------------------------------------------

To znaczenie albo pozytywne (takie jak podałem) lub negatywne, typu 'przeceniać swoje możliwości'
Selected response from:

Przemyslaw Podmostko
United Kingdom
Grading comment
Inne odpowiedzi też są dobre, ale to "znaczenie pozytywne" najbardziej pasowalo mi do kontekstu. Dziękuję wszystkim za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4stanąć do nierównej walkiVaynel
4 +2podjąć nierówną walkę
Stanislaw Czech, MCIL
4dać z siebie wszystko i więcej
Przemyslaw Podmostko
3 +1bić się z silniejszymi (od siebie)
Jerzy Matwiejczuk
3działać skuteczniej i energiczniej (żeby dorównać większym i silniejszym)Robert Foltyn


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
działać skuteczniej i energiczniej (żeby dorównać większym i silniejszym)


Explanation:

Dosłownie: walczyć (boksować) w wyższej kategorii wagowej
http://tinyurl.com/359q5j


Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
stanąć do nierównej walki


Explanation:
Jeśli... musisz stanąć do nierównej walki.

Może tak, bez większego przekonania;)


    Reference: http://www.phrases.org.uk/meanings/290900.html
Vaynel
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Macieks
19 mins
  -> Dzięki;)

agree  allp
7 hrs
  -> Dzięki;)

agree  legato
11 hrs
  -> Dzięki;)

agree  Polangmar
12 hrs
  -> Dzięki;)

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bić się z silniejszymi (od siebie)


Explanation:
Na przykład

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
12 hrs
  -> Dziękuję!

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
podjąć nierówną walkę


Explanation:
MSZ

S

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp
7 hrs
  -> :-)

agree  Polangmar
12 hrs
  -> Dziękuję :-)

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dać z siebie wszystko i więcej


Explanation:
- zrobić 110% normy
- wyprzedzić oczekiwania

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-01-11 11:54:43 GMT)
--------------------------------------------------

To znaczenie albo pozytywne (takie jak podałem) lub negatywne, typu 'przeceniać swoje możliwości'

Przemyslaw Podmostko
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Inne odpowiedzi też są dobre, ale to "znaczenie pozytywne" najbardziej pasowalo mi do kontekstu. Dziękuję wszystkim za pomoc!