KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

full of

Polish translation: gówno


20:53 Jan 14, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: full of
Pan R zarzuca panu A, swemu gospodarzowi, że opublikowana przez niego historia mija się z prawdą i jest, delikatnie mówiąc, niepełna. Pan A się z nim nie zgadza.

Pan R:
- [Your story] is full of holes.
Pan A:
- And you're full of shit, as well as several bottles of my wine.

Liczę na waszą pomyslowość, dzięki!
Barbara Gadomska
Polish translation:gówno
Explanation:
- To wszystko gówno prawda.
- A ty się gówno znasz, chyba że na piciu wina.
Selected response from:

Joanna Borowska
Poland
Grading comment
Dzięki, Joasiu, to mi najlepiej leży w stylu tej rozmowy. Dziekuję też wszystkim pozostałym za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5-Twoja historia śmierdzi.
Krzysztof Raczkowiak
3 +4gównoJoanna Borowska
4 +2pełna
*eva*
4pełna dziurAgnieszka_PL
4same, samo
leff
3patrz niżej
Dagmara Kuliś
3pełna, pełen
iseult
2objaśnienie poniżejtushka
2niedorobiony
EnglishDirect


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
patrz niżej


Explanation:
Luźna propozycja: Twoja historia to same dziury - A twoja to sam kit.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-14 21:03:07 GMT)
--------------------------------------------------

Albo zamiast kit - szajs. I wino może być samym szajsem (ale wtedy rejestr może się nie zgadzać :-/).

Dagmara Kuliś
Belgium
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: a co z winem?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: przecie on odpowiada, że 'A ty jesteś pełen...' - nie ma mowy o historii drugiego pana
29 mins
  -> Tak to jest, jak się robi za dużo rzeczy w tym samym czasie - oczywiście, że 'you are full of'.

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
same, samo


Explanation:
R: - W twej opowieści są same dziury
A: - A w tobie samo g...o, o kilku flaszkach mego wina nie wspominając

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26

41 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
objaśnienie poniżej


Explanation:
R: Twoja historia nie trzyma sie kupy.
A: A twoja to stek bzdur, w dodatku zalany kilkoma butelkami mojego wina.


tushka
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Ale pan R. nie ma żadnej historii; jest tylko jedna - historia pana A.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pełna, pełen


Explanation:
Twoja historia jest pełna dziur.
A ty jesteś pełen łajna zalanego kilkoma butelkami mojego wina.

żeby było w czym wybierać

iseult
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pełna


Explanation:
-Twoja historia (/opowieść) jest niepełna.
-Za to ty jesteś pełen badziewia i mojego wina.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-14 22:32:46 GMT)
--------------------------------------------------

-Twoja historia jest niekompletna / nieskończona.
-Za to ty jesteś kompletnym/skończonym durniem, który wykończył kilka butelek mojego wina.

*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Borowska: Podoba mi się druga wersja. Ew. Za to ty jesteś kompletnym/skończonym durniem, a do tego pijanym :)
1 hr
  -> dzięki :) o ile nie jest istotne, że to było wino i że to wino należało do pana A ;)

agree  Dorota Nowakówna: jestem za 2.wersją, z końcówką Joanny
1 hr
  -> dzięki!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
-Twoja historia śmierdzi.


Explanation:
-Twoja historia śmierdzi.
-Sam śmierdzisz. Winem, które mi wypiłeś.
IMO 'full of holes' znaczy, że jest podejrzana, niepełna, jednym słowem: śmierdzi.
A 'full of shite' znaczy ni mniej ni więcej, jak: kłamliwy, nieprawdziwy, bzdurny. 'Shite' w tym kontekście to bzdura, ale nic zgrabnego z tym wyrażeniem nie przychodzi mi do głowy.
Pozdrawiam

Krzysztof Raczkowiak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Nowakówna: fajne
1 hr

agree  Joanna Borowska: bardzo fajne
1 hr

agree  allp: niezłe. Tylko dlaczego "shite"?
1 hr

agree  Polangmar
5 hrs

agree  M.Kornijów: dobre, bardzo trafna zabawa słowem
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
gówno


Explanation:
- To wszystko gówno prawda.
- A ty się gówno znasz, chyba że na piciu wina.

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 91
Grading comment
Dzięki, Joasiu, to mi najlepiej leży w stylu tej rozmowy. Dziekuję też wszystkim pozostałym za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: MOJEGO wina, bym dodała! Ta wersja podoba mi się najbardziej
35 mins
  -> Dzięki :)

agree  tabor
8 hrs

agree  *eva*: super, plus "mojego"
11 hrs

agree  Dorota Nowakówna
16 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
niedorobiony


Explanation:
Moja propozycja:

Pan R:
- Twoja historia jest niedorobiona.
Pan A:
- Jesteś kupą gówna, tak samo zresztą jak te parę butelek wina.

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 17

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pełna dziur


Explanation:
- Twoja historia jest dziurawa/pełna dziur.
- Sam jesteś dziurawy! Aż się moje wino z ciebie leje.


Agnieszka_PL