KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

lying in the weeds

Polish translation: tylko czeka, aż...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lying in the weeds
Polish translation:tylko czeka, aż...
Entered by: JamJest

12:09 Sep 2, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Idioms / Maxims / Sayings / judicial matters
English term or phrase: lying in the weeds
kontekst:
Few things can compare with the knowledge that Justice Turner (a local stickler on this subjct) is lying in the weeds waiting to make me an object lesson if I try to take short cut.
JamJest
tylko czeka, aż...
Explanation:
nie spuszcza mnie z oka
pilnie/bacznie obserwuje każdy mój krok i przy pierwszej okazji, gdy spróbuję...

bardziej dosł. czai się za krzakiem, ale nie starałabym się tu na siłę zachować idiomu,

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2008-09-02 15:52:25 GMT)
--------------------------------------------------

tylko czyha na okazję, by...
itd.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję. Takie znacznie dobrze pasuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3tylko czeka, aż...
allp
3wyskoczy jak Filip z konopi
whole grain
Summary of reference entries provided
Joanna Gałecka

  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wyskoczy jak Filip z konopi


Explanation:
żeby zachować odpowiednie konotacje :)
ew. może wyskoczyć jak Filip... w zal. od tego jak pytający chce skonstruować zdanie

whole grain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  allp: to bardziej znaczy: wyrwać się z czymś nie na miejscu
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
tylko czeka, aż...


Explanation:
nie spuszcza mnie z oka
pilnie/bacznie obserwuje każdy mój krok i przy pierwszej okazji, gdy spróbuję...

bardziej dosł. czai się za krzakiem, ale nie starałabym się tu na siłę zachować idiomu,

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2008-09-02 15:52:25 GMT)
--------------------------------------------------

tylko czyha na okazję, by...
itd.

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106
Grading comment
Bardzo dziękuję. Takie znacznie dobrze pasuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Poplawski
1 hr
  -> dzięki!

agree  Dariusz Saczuk
3 hrs
  -> dzięki :)

agree  Bubz: czeka /czyha na okazję /sposobność
14 hrs
  -> dzięki :)




Reference comments


1 hr
Reference

Reference information:
Zupełnie nie znam się na kartach, ale znalazłam, że 'lying/waiting in the weeds/bushes' to wyrażenie dotyczące gry w pokera (cf. 'weeds' pod podanym poniżej adresem). Może jakiś amator kart zna polski odpowiednik.


    Reference: http://www.planetpoker.com/games/dictionary/vocabw.asp
Joanna Gałecka
Poland
Native speaker of: Polish