KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

puffing up

Polish translation: zziajana


12:43 Feb 13, 2009
English to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / wyrażenie
English term or phrase: puffing up
Lauren waved as Olivia came puffing up and flung herself onto the sofa.
Olivia ma koleżankom do powiedzenia ciekawą wiadomość o konkursie w szkole - więc pewnie po niej widać, że coś się stało... ale dokładnie?
maruna
Polish translation:zziajana
Explanation:
...zziajana wbiegła na górę i rzuciła się na kanapę...

IMHO
Selected response from:

whole grain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zziajana
whole grain
3 +2z nadętą/pretensjonalną/zarozumiałą miną
EnglishDirect
4dumnie / ze złościąMaKorz


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zziajana


Explanation:
...zziajana wbiegła na górę i rzuciła się na kanapę...

IMHO

whole grain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  MaKorz: zdaje się, że wtedy byłoby samo "puff", bez "up"
1 min
  -> moim zdaniem "up" odnosi się do "came" (inaczej: she came up puffing)

agree  Jerzy Matwiejczuk: zziajana, zdyszana...
9 hrs

agree  geopiet: ..came, puffing, up..
11 hrs

neutral  clairee: sorry, ale albo "came up puffing" albo "came puffing up"... "inaczej" to już inne znaczenie...
1 day5 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dumnie / ze złością


Explanation:
http://www.onelook.com/?w=puff up&ls=a: becoming filled with pride, arrogance, or anger

czyli to co tu ma być zależy od szerszego kontekstu i wynikających z niego emocji Olivii.


MaKorz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
z nadętą/pretensjonalną/zarozumiałą miną


Explanation:
propozycja

... i z nadętą/pretensjonalną/zarozumiałą miną rzuciła się na...

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MaKorz: fajne :)
3 hrs
  -> Dziękuję.

agree  clairee: nadymając się ("taką ważną" przyniosła nowinę...); http://megaslownik.pl/slownik/angielsko_polski/193273,puff u...
1 day4 hrs
  -> Dziękuję.