KudoZ home » English to Polish » Insurance

recovery and storage accounts

Polish translation: koszty holowania lub transportu oraz zabezpieczenia (uszkodzonego pojazdu)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:recovery and storage accounts
Polish translation:koszty holowania lub transportu oraz zabezpieczenia (uszkodzonego pojazdu)
Entered by: Polangmar

22:35 Nov 7, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Insurance
English term or phrase: recovery and storage accounts
Upoważnienie kancelarii prawnej w Anglii do pokrycia kosztów klienta:
XXX have my irrevocable authority to directly discharge any disbursements or expenses incurred in relation to my case such as but not limited to, car hire, repair costs, physiotherapy, recovery & storage accounts on my behalf
Izabela Klodzinska
Poland
koszty holowania lub transportu i zabezpieczenia (uszkodzonego pojazdu)
Explanation:
Lub:
koszty holowania lub transportu i parkowania (na parkingu strzeżonym)

It must be noted that Recovery & Storage accounts must be kept to a minimum as you are obliged legally to mitigate your losses as early as possible.
http://tinyurl.com/2gp2tf

§ 18.1. W granicach sumy ubezpieczenia PZU S.A. zwraca uzasadnione okolicznościami danego zdarzenia koszty:
1) zabezpieczenia uszkodzonego pojazdu w okresie nie dłuższym niż do 3 dni po dokonaniu oględzin i sporządzeniu powypadkowej kalkulacji lub protokołu szkody,
2) działań podjętych w celu zapobieżenia zwiększeniu się szkody,
3) holowania lub transportu uszkodzonego pojazdu do miejsca postoju, najdalej do miejsca zamieszkania właściciela lub osoby uprawnionej do korzystania z pojazdu.
http://tinyurl.com/2xvhdq
http://tinyurl.com/26ufs8

Gerling Polska S. A. dodatkowo, ponad sumę ubezpieczenia, zwraca uzasadnione okolicznościami zdarzenia i udokumentowane oryginalnymi, imiennymi rachunkami koszty (§ 24 ust. 2):
a) transportu uszkodzonego pojazdu z miejsca zdarzenia do zakładu naprawczego lub miejsca zamieszkania właściciela pojazdu,
b) parkowania i zabezpieczenia uszkodzonego pojazdu w okresie nie dłuższym niż do dnia dokonania oględzin i sporządzenia oceny technicznej,
http://tinyurl.com/2hzwz2

zabezpieczenia uszkodzonego pojazdu
holowania lub transportu uszkodzonego pojazdu
http://tinyurl.com/yo8usu

...zwrot kosztów związanych z likwidacją szkody (np. holowanie, zabezpieczenie pojazdu po szkodzie, rzeczoznawca, dodatkowe badanie techniczne po szkodzie...
http://tinyurl.com/24sz5x

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-11-08 18:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

"Car recovery" oznacza transport lub holowanie uszkodzonych lub zepsutych samochodów z miejsca wypadku lub awarii.

Car Transportation | Car Recovery Birmingham | Breakdown Assistance
Our main business services are:
Roadside recovery and breakdown assistance for cars and light commercials in Birmingham
Car transportation - specialists in prestige and classic car transport
Car servicing and mechanical repairs
Motorbike transportation and recovery
Beeches Recovery has been in the 24 hour car recovery business for three decades. We are based in Birmingham West Midlands and have a fleet of 15 specialist recovery vehicles. Our team of 23 individuals is prepared to assist anytime day or night 24 hours a day.
http://tinyurl.com/22kah6

http://tinyurl.com/25yzeh
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1koszty windykacji i składowania
Stanislaw Czech, MCIL
4koszty holowania lub transportu i zabezpieczenia (uszkodzonego pojazdu)Polangmar
3Koszty pogotowia drogowego i zabezpieczenia (pojazdu)
Andrew Stanleyson


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
koszty windykacji i składowania


Explanation:
taka koncepcja miała by sens szczególnie jeżeli przedmiotem sprawy jest coś co wymaga składowania.

Pozdrawiam
S

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Ale na jakiej zasadzie "recovery and storage" może mieć coś wspólnego z ubezpieczeniem od kosztów postępowania sądowego? Przepraszam za "disagree", które kieruję do drugiego komentatora.:)
16 mins
  -> Zależy o jakie ubezpieczenie chodzi - jeżeli mowa jest o ubezpieczeniu samochodu to masz rację, jezeli o ubezpieczeniu od poniesienia kosztów postępowania sadowego to niekoniecznie.

agree  Roman Kozierkiewicz: W przypaku samochodu (a tym chyba jest mowa) zamiast "składowania" proponuję "garażowania i parkowania" ( w okresie dokonywania napraw)
6 hrs

agree  Andrew Stanleyson: składowania, słusznie
2 days12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koszty holowania lub transportu i zabezpieczenia (uszkodzonego pojazdu)


Explanation:
Lub:
koszty holowania lub transportu i parkowania (na parkingu strzeżonym)

It must be noted that Recovery & Storage accounts must be kept to a minimum as you are obliged legally to mitigate your losses as early as possible.
http://tinyurl.com/2gp2tf

§ 18.1. W granicach sumy ubezpieczenia PZU S.A. zwraca uzasadnione okolicznościami danego zdarzenia koszty:
1) zabezpieczenia uszkodzonego pojazdu w okresie nie dłuższym niż do 3 dni po dokonaniu oględzin i sporządzeniu powypadkowej kalkulacji lub protokołu szkody,
2) działań podjętych w celu zapobieżenia zwiększeniu się szkody,
3) holowania lub transportu uszkodzonego pojazdu do miejsca postoju, najdalej do miejsca zamieszkania właściciela lub osoby uprawnionej do korzystania z pojazdu.
http://tinyurl.com/2xvhdq
http://tinyurl.com/26ufs8

Gerling Polska S. A. dodatkowo, ponad sumę ubezpieczenia, zwraca uzasadnione okolicznościami zdarzenia i udokumentowane oryginalnymi, imiennymi rachunkami koszty (§ 24 ust. 2):
a) transportu uszkodzonego pojazdu z miejsca zdarzenia do zakładu naprawczego lub miejsca zamieszkania właściciela pojazdu,
b) parkowania i zabezpieczenia uszkodzonego pojazdu w okresie nie dłuższym niż do dnia dokonania oględzin i sporządzenia oceny technicznej,
http://tinyurl.com/2hzwz2

zabezpieczenia uszkodzonego pojazdu
holowania lub transportu uszkodzonego pojazdu
http://tinyurl.com/yo8usu

...zwrot kosztów związanych z likwidacją szkody (np. holowanie, zabezpieczenie pojazdu po szkodzie, rzeczoznawca, dodatkowe badanie techniczne po szkodzie...
http://tinyurl.com/24sz5x

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-11-08 18:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

"Car recovery" oznacza transport lub holowanie uszkodzonych lub zepsutych samochodów z miejsca wypadku lub awarii.

Car Transportation | Car Recovery Birmingham | Breakdown Assistance
Our main business services are:
Roadside recovery and breakdown assistance for cars and light commercials in Birmingham
Car transportation - specialists in prestige and classic car transport
Car servicing and mechanical repairs
Motorbike transportation and recovery
Beeches Recovery has been in the 24 hour car recovery business for three decades. We are based in Birmingham West Midlands and have a fleet of 15 specialist recovery vehicles. Our team of 23 individuals is prepared to assist anytime day or night 24 hours a day.
http://tinyurl.com/22kah6

http://tinyurl.com/25yzeh

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 614
Grading comment
Dziekuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roman Kozierkiewicz: "recovery" - to nie koszty holowania, lecz koszty usług rzeczoznawcy wyceniającego wartość szkody dla potrzeb windykacji (o czym pisze Staszek)
5 hrs
  -> Skąd taki pomysł????? Proszę pooglądać przynajmniej obrazki - do czytania (cytuję niegdysiejsze określenie komentatora: "tasiemcowych") linków nie będę przymuszał: http://je.pl/u89g . // A kto powiedział, że do holowania jest potrzebny rzeczoznawca? Zob.^

2 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Koszty pogotowia drogowego i zabezpieczenia (pojazdu)


Explanation:
Możliwe, że i tak bz to można ująć

Andrew Stanleyson
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11