KudoZ home » English to Polish » Insurance

attachment of the risk

Polish translation: wystąpienie ryzyka/pojawienie się ryzyka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:attachment of the risk
Polish translation:wystąpienie ryzyka/pojawienie się ryzyka
Entered by: Black Mamba

15:38 Jan 18, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: attachment of the risk
In respect of liability of the insured under CMR it is agreed that, in the event that parties interested in the goods declare a value as meant in xxx, this insurance will provide cover accordingly, provided that the insured shall notify the insurers before attachment of the risk, and against an additional premium to be arranged.
Black Mamba
wystąpienie ryzyka/pojawienie się ryzyka
Explanation:
Dictionary of Insurance Terms
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wystąpienie ryzyka/pojawienie się ryzykaRoman Kozierkiewicz
4 +1przeniesienie ryzyka
Iza Szczypka
4dodanie ryzyka
Andrew Stanleyson
3 +1uwzglednienie ryzyka
Edyta Sawin


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
uwzglednienie ryzyka


Explanation:
przed uwzglednieniem/dolaczeniem/zalaczeniem czynnikow ryzyka

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrew Stanleyson: dodaniem ryzyka do polisy, np loss due to fire
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dodanie ryzyka


Explanation:
musiałem jednak odpowiedzeć. Dodatkowe ubezpieczenie od specyficznego ryzyka, za to się też dodatkowo płaci

Andrew Stanleyson
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wystąpienie ryzyka/pojawienie się ryzyka


Explanation:
Dictionary of Insurance Terms

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 619
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrew Stanleyson: Nie ma jak się nie zgodzić
1 hr
  -> Nie ma jak podziękować, Andrzeju

agree  Polangmar
8 hrs
  -> Dziekuję za brak komentarza

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przeniesienie ryzyka


Explanation:
attachment of risk. The inception of liability under a contract of insurance to answer for any loss or damage that may result ...

Jedna z definicji określa ubezpieczenie jako metodę zarządzania ryzykiem. Metoda ta jest kombinacją definicji ubezpieczenia jako urządzenia ekonomicznego, jako instytucji finansowej i jako pojęcia prawnego. Łączy, bowiem w sobie zarówno element zatrzymania ryzyka (np. tzw. udział własny ubezpieczającego), jego transferu (przeniesienie ryzyka na ubezpieczyciela), dyspersji (rozłożenie ryzyka na ogół ubezpieczonych) oraz kontroli i prewencji.


--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-01-19 10:25:27 GMT)
--------------------------------------------------

Ja to widzę jako typową klauzulę "na wszelki wypadek". Czyli - póki co ubezpieczony nie zawiera umów transportowych objetych CMR albo ponosi takie ryzyko samodzielnie, więc nie będziemy pobierać większych składek na razie, chociaż ta polisa to ryzyko teoretycznie obejmuje i w razie czego nie trzeba będzie jej renegocjować. Jeżeli ubezpieczony faktycznie zgłosi, że takie ryzyko istnieje i mamy je od niego przejąć, to tylko uzgodnimy nową wysokość składek.
Więc w sumie nie chodzi o samo wystąpienie ryzyka, tylko właśnie o swobodę przeniesienia go na ubezpieczyciela.
Nie wiem, może nadinterpretuję ... ale przy typowym rozszerzeniu polisy wyższe składki płaci się od chwili sporządzenia aneksu, i nie wspomina o nich w polisie podstawowej. Może mało widziałam.


    Reference: http://www.citizenlaw.com/pdf/a.pdf
    Reference: http://www.pracemagisterskie.com.pl/katalog.php?a=sz&id=138
Iza Szczypka
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: yup
7 mins

neutral  Polangmar: Nie w tym kontekście.
6 hrs