KudoZ home » English to Polish » Insurance

Working Tax Credit

Polish translation: dopłaty dla pracujących o niskich dochodach


08:53 Feb 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Insurance
English term or phrase: Working Tax Credit
bez kontekstu
strunka
Polish translation:dopłaty dla pracujących o niskich dochodach
Explanation:
dopłaty te zawierają wszystkie powyższe elementy, ponadto trzeba zamieszkiwać na terenie WB, a dochód na osobę nie może przekraczać Ł11000, a na parę Ł15000.
w zależności od kontekstu i dla kogo tłumaczysz tekst (jeśli dla odbiory w UK), to można zostawić working tax credit podając objaśnienie w nawiasie, ponieważ mieszkańcy UK wiedzą co to jest

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-02-22 10:51:11 GMT)
--------------------------------------------------

Ł11000 lub Ł15000 w skali roku
Selected response from:

Dominika Schoenborn
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4dopłaty dla pracujących o niskich dochodach
Dominika Schoenborn
3Renta? doplata (od rzadu) wspomagajaca niskozarabiajacych obywateli WBSylwia Dziuba
3 -3stosowana ulga podatkowaRoman Kozierkiewicz


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
working tax credit
Renta? doplata (od rzadu) wspomagajaca niskozarabiajacych obywateli WB


Explanation:
Working Tax Credit (WTC)


This is a tax credit for people who are in paid work. You may be eligible if:

• you are a single person, or

• you are a couple living together, and

• you are in paid work (including working as a self-employed person) for the required number of hours.

Note: The amount you receive will depend on your annual income, and you must be 16 or over to be able to claim for tax credits.

Elements of Working Tax Credit

• A basic adult element which is paid to you if you meet the above criteria,

• An extra element which is paid to single parents and couples,

• An extra element which is paid if you and your partner, if you have one, work a total of 30 hours or more a week,

• An extra element which is paid if you (or your partner) are working and have a disability,

• An extra element which is paid if you (or your partner) are working and have a severe disability,

• An extra element for people aged 50 or over who have returned to work after a period on benefit,

• A childcare element which is paid to help households who are working and have to spend money on childcare.

Sylwia Dziuba
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dominika Schoenborn: absolutnie to nie jest renta! są to faktycznie dopłaty, ale nie trzeba być obywatelem WB, żeby je pobierąć; Polakom mieszkającym w WB (którzy nie są obywatelami) też wolno takie dopłaty pobierać, trzeba spełniać pewne warunki
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
working tax credit
dopłaty dla pracujących o niskich dochodach


Explanation:
dopłaty te zawierają wszystkie powyższe elementy, ponadto trzeba zamieszkiwać na terenie WB, a dochód na osobę nie może przekraczać Ł11000, a na parę Ł15000.
w zależności od kontekstu i dla kogo tłumaczysz tekst (jeśli dla odbiory w UK), to można zostawić working tax credit podając objaśnienie w nawiasie, ponieważ mieszkańcy UK wiedzą co to jest

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-02-22 10:51:11 GMT)
--------------------------------------------------

Ł11000 lub Ł15000 w skali roku

Dominika Schoenborn
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda K: Zgadzam się. Czasami urzędnicy mówią też, że WTC jest wypłacany, aby 'top up your low income'.
5 mins

agree  Kornelia Longoria
1 hr

agree  Polangmar
12 hrs

agree  Stanislaw Czech, MCIL
879 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -3
working tax credit
stosowana ulga podatkowa


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 619

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Magda K: Na pewno nie jest to ulga podatkowa. Nazwa angielska jest w tym wypadku myląca.
46 mins
  -> Nazwa angielska nie jest myląca, natomiast brak kontekstu mogłbyć mylący, bowiem powszechnie tax credit - to jest ulga podatkowa lub kredyt podatkowy.

disagree  Kornelia Longoria: na pewno nie to. Gdyby bylo samo tax credit to moze mozna byloby sie klocic ale nie w tym przypadku. Working Tax Credit to tzw" benefit for lower income families or individuals".
6 hrs
  -> Nie rozumiem, dlaczego należałoby się kłocić przy samym terminie "tax credit"

disagree  Polangmar: Tak, jakby wszystko nie zostało wyjaśnione powyżej... Poza tym są słowniki... || Gotcha!:D))) Google albo... czekamy, aż ktoś wyda takowy:)))
11 hrs
  -> Ciekawe w którym słowniku jest podany polski odpowiednik "working tax credit"?