KudoZ home » English to Polish » Insurance

excluded period

Polish translation: okres nieskładkowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:excluded period
Polish translation:okres nieskładkowy
Entered by: Iza Szczypka

14:31 Mar 12, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Insurance
English term or phrase: excluded period
Tekst o ubezpieczeniach. Kontekst:
Since 1 January 2008 sickness benefit may only be required from 4th calendar day of absence from work for the reason of illness. For the purpose of pension schemes, however, the "period of provision of sickness benefit from insurance" or the excluded period also includes the first three days of absence from work for the reason of illness."
MagDol
Poland
okres nieskładkowy
Explanation:
Jeśli z punktu widzenia ubezpieczenia emerytalnego, to podejrzewam, że o to chodzi. U nas to dłuższe okresy typu urlop wychowawczy, ale tam może sumują dni nieprzepracowane?

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-12 17:05:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://e-prawnik.pl/emerytura/chorobowe-jako-okres-nieskladk...
PYTANIE: Czy przy ustalaniu wcześniejszej emerytury czas przebywania na zwolnieniu lekarskim w roku 2000, trwajacy 3 miesiące będzie traktowany jako okres składkowy czy nieskładkowy?
FRAGMENT ODPOWIEDZI: Czas przebywania na zwolnieniu lekarskim traktowany jest jako okres nieskładkowy. Zgodnie bowiem z art. 7 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpeczeń Społecznych, okresami nieskładkowymi są następujące okresy (m.in.):...
Selected response from:

Iza Szczypka
Spain
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1okres nieskładkowy
Iza Szczypka
4 -1okres wyłączony (ze świadczeń chorobowych)Roman Kozierkiewicz


Discussion entries: 2





  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
okres wyłączony (ze świadczeń chorobowych)


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 619

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Okres pobierania zasiłku chorobowego nie jest okresem wyłączonym ze świadczeń chorobowych.
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
okres nieskładkowy


Explanation:
Jeśli z punktu widzenia ubezpieczenia emerytalnego, to podejrzewam, że o to chodzi. U nas to dłuższe okresy typu urlop wychowawczy, ale tam może sumują dni nieprzepracowane?

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-12 17:05:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://e-prawnik.pl/emerytura/chorobowe-jako-okres-nieskladk...
PYTANIE: Czy przy ustalaniu wcześniejszej emerytury czas przebywania na zwolnieniu lekarskim w roku 2000, trwajacy 3 miesiące będzie traktowany jako okres składkowy czy nieskładkowy?
FRAGMENT ODPOWIEDZI: Czas przebywania na zwolnieniu lekarskim traktowany jest jako okres nieskładkowy. Zgodnie bowiem z art. 7 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpeczeń Społecznych, okresami nieskładkowymi są następujące okresy (m.in.):...


    Reference: http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1544
Iza Szczypka
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Oczywiście.
4 hrs