KudoZ home » English to Polish » Insurance

catastrophe ("cat") bond (Cat-bond ) issues

Polish translation: obligacje katastrofalne, cat obligacje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:catastrophe (cat) bond
Polish translation:obligacje katastrofalne, cat obligacje
Entered by: GingerR

09:35 Dec 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Insurance
English term or phrase: catastrophe ("cat") bond (Cat-bond ) issues
Climate change could also increase demand for catastrophe("cat") bonds. Cat-bond issues totalled $1.7 billion in 2003
asiunia
obligacje katastrofalne / cat obligacje
Explanation:
hmmm, nie powiem, zeby takie tlumaczenie bardzo mi sie podobalo, ale proponuje to co znalazlam... :-(

Rozdzial III
Instrumenty katastrofalne
ILS
Cat obligacje
Cat bond option

http://stare.ryzyko.pl/?l_menu=59&l_menu=182&l_redirect=1

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2004-12-09 10:25:48 GMT)
--------------------------------------------------

czyli odpowiadajac na pytanie:
emisja cat obligacji
lub
emisja obligacji katastrofalnych
lub bardziej ogolnie
emisja instrumentów katastrofalnych
Selected response from:

GingerR
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5obligacje katastrofowekrisl
3 +1obligacje katastrofalne / cat obligacje
GingerR


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
catastrophe (
obligacje katastrofalne / cat obligacje


Explanation:
hmmm, nie powiem, zeby takie tlumaczenie bardzo mi sie podobalo, ale proponuje to co znalazlam... :-(

Rozdzial III
Instrumenty katastrofalne
ILS
Cat obligacje
Cat bond option

http://stare.ryzyko.pl/?l_menu=59&l_menu=182&l_redirect=1

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2004-12-09 10:25:48 GMT)
--------------------------------------------------

czyli odpowiadajac na pytanie:
emisja cat obligacji
lub
emisja obligacji katastrofalnych
lub bardziej ogolnie
emisja instrumentów katastrofalnych

GingerR
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yoanna: tak jest, zgadzam sie - oba tlumaczenia OK
18 hrs
  -> dzieki :-)

1673 days   confidence: Answerer confidence 5/5
catastrophe (\"cat\") bond (cat-bond ) issues
obligacje katastrofowe


Explanation:
Poczatkowo tlumaczono ten termin na polski jako "katastrofalne", byly tez propozycje "katastroficzne", ale pozniej po konsultacjach z polonistami oraz biorac pod uwage zasady tlumaczen z rynkow finansowych przyjeto "katastrofowe".

krisl